مصرف گاز در ایران بیشتر از چین است

© Sputnik / Maksim Bogodvidمصرف گاز در ایران بیشتر از چین است
مصرف گاز در ایران بیشتر از چین است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراهیم شیبانی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی ایران اعلام کرد مصرف گاز در کشور وی از چین که یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت دارد، بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، آقای ابراهیم شیبانی عصر چهارشنبه در میزگرد چشم انداز بازار جهانی گاز در پرتو چالش های جاری افزود: چین با دارا بودن نزدیک به یک میلیارد و 300 میلیون نفر، 4.8 درصد گاز جهان را مصرف می کند که پایین تر از ایران است.
به گفته او، ایران پنج درصد و کشوری مانند آلمان 2.1 درصد گاز جهان را مصرف می کند. همچنین مصرف گاز در بخش صنعتی ایران قابل توجه نیست و بیشتر این گاز صرف تولید گرما می شود.
وی ادامه داد: امتیازی که ایران در عرصه تجارت گاز دارد هیچ کشوری در منطقه برخوردار نیست.
شیبانی ادامه داد: تفاوت مصرف گاز در فصل تابستان و زمستان در ایران نزدیک به 350 میلیون مترمکعب است و زمانی که مصرف گاز ایران در تابستان کاهش می یابد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای فرار از گرما به گاز نیاز دارند که می توان از این فرصت برای صادرات استفاده کرد.
شیبانی گفت: تا زمانی که مصرف گاز در کشور بالا باشد امکان صادرات وجود ندارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی اضافه کرد: کشورهای منطقه مانند ترکیه، عراق، عمان و امارات خواستار دریافت گاز از ما هستند و ایران باید از این فرصت استفاده کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی به مزیت های صادرات گاز اشاره کرد و افزود: می توانستیم خط لوله پاکستان را تکمیل و گاز را به این کشور صادر کنیم اما به دلیل تحریم، امکان آن وجود نداشت.
به گزارش "ایرنا"، ظرفیت تولید گاز ایران هم اکنون بیش از ٦٥٠ میلیون متر مکعب در روز است که تا سه سال آینده، به بیش از یک هزار میلیارد مترمکعب در روز خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала