انتقاد روسیه از روزنامه ترکی که مصاحبه با قاتل خلبان هواپیمای روسی سوخو24 منتشر کرده

© AFP 2023 / Alexander Nemenovانتقاد روسیه از روزنامه ترکی که مصاحبه با قاتل خلبان هواپیمای روسی سوخو24 منتشر کرده
انتقاد روسیه از روزنامه ترکی که مصاحبه با قاتل خلبان هواپیمای روسی سوخو24 منتشر کرده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از روزنامه ترکی "حریت" که در یکی از شماره های خود مصاحبه با قاتل خلبان روس منتشر کرده، شدیدا انتقاد کرد و گفت این مطلب "موجب خشم و انزجار زیاد در روسیه شده است".

روزنامه "حریت" چندی پیش مصاحبه با آلپ ارسلان چلیک، ملی گرای افراطی اهل ترکیه را منتشر کرده که این فرد خلبان هواپیمای روسی سرنگون شده توسط ترکیه را هدف تیراندازی قرار داده بود و به جنایت خود اعتراف نمود.
زاخازووا در واکنش به انتشار این مصاحبه اظهار داشت: "ما به خاطر اینکه این مصاحبه در یکی از عمده ترین و پرشمارگان ترین روزنامه های ترکیه منتشر شده، متعجب و خشمگین هستیم. جای تعجب است که این روزنامه با واگذاری تریبون خود به فردی که تروریست و قاتل محسوب می شود، موافقت کرده است".
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به این که این مصاحبه ای بسیار خصومت آمیز نسبت به روسیه بوده و از آن برای لاف زنی از جنایت انجام شده و تبلیغ افراطگرایی و خشونت طلبی استفاده شده است، افزود: "تا کنون هیچ توضیحی در این مورد از سوی مقامات ترکیه ارائه نشده است".

هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه 24 نوامبر توسط دو فروند جنگنده ترکی ف-16 بر فراز سوریه در چهارکیلومتری مرز ترکیه سرنگون شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала