قصاص جهادگرایان

© AFP 2023 / Youssef Karwashanنبرد کردها با شبه نظامیان « دولت اسلامی» در سوریه
نبرد کردها با شبه نظامیان « دولت اسلامی» در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات روسیه در سوریه پاسخگوی منافع ماست.

بشیرا درویش نماینده  حزب معتبر  کردهای  سوریه « حزب  اتحاد دمکراتیک»  در کامیشلا (  شمال — شرق سوریه) در مصاحبه با  خبرنگار « سپوتنیک» گفت:  از آغاز جنگ داخلی در سوریه ، حزب ما  از خط سوم در سیاست خود پیروی کرده است.  یعنی ما نه از دولت  دمشق حمایت می کنیم و نه از اپوزیسیون.  مخالفان از  ترکیه، قطر و عربستان سعودی حمایت می کنند.  روسیه از  دولت  سوریه حمایت می کند.  حزب  اتحاد دمکراتیک  از مناسبات خوبی با روسیه برخوردار است.  عملیات ترکیه را محکوم می کنیم، زیرا ترکیه از  داعش حمایت می کند  و  مرز را به روی  شبه نظامیان  این گروهبندی  باز کرده است.

خانم بشیرا درویش  متذکر شد  که حزب اتحاد دمکراتیک  بارها  مذاکراتی با  روسیه  برگزار کرده است. به گفته وی  اعضای حزب  نگران این واقعیت نیستند  که بعضی از کشورها  از مناسبات دوستانه  ما با روسیه و یا آمریکا خوششان نمی آید.  ما برای گفتگو با  تمام اشخاصی که مایل به  حل و فصل  درگیری سوریه باشند آماده هستیم.

—  کردها طی سال های طولانی  با مشکلات زیادی در سوریه روبرو بودند  و حتی  صدور پاسپورت برای آنها ممنوع شده بود.  اما هم اکنون تمام ملت هایی  که در کنار هم  زندگی می کنند از  روابط دوستانه و برادرانه ای نسبت به یکدیگر برخوردارند. ما زبان و فرهنگ مشترک، مثل نمونه ترکیه نداریم.  در «روژاو» (محل زندگی کردها  در شمال  سوریه)  درگیری بین  ملت ها- آشوری ها، عرب ها و کردها  رخ نداده است. آنها بطور مسالمت آمیز در یک سرزمین زندگی می کردند.  یزیدی ها، مسلمانان  و آشوری ها در « کامیشلا»  زندگی می کنند.  کامیشلا — مرکز « روژاو» است  و  اوضاع آنجا به خوبی  بازتاب دهنده  اوضاع در شمال سوریه است.

درویش با  صحبت در باره عملیات روسیه در سوریه گفت:   عملیات روسیه  در جهت مبارزه با داعش  سمتگیری شده است و پاسخگوی  منافع ماست.  ما از تمام نیروهایی  که بر علیه جهادیست ها  مبارزه کنند  حمایت می کنیم و  خودمان  با « داعش» مبارزه می کنیم.  داعش — بزرگترین  خطر برای  کل جهان است ،  عملیات تروریستی  در پاریس  را  به یاد آورید.  روسیه  عملیات هوایی را در سوریه  به انجام می رساند و به این ترتیب «داعش» را به نام  کل اروپا مجازات می کند.  روسیه جنگ  موثری بر علیه  تروریست های داعش  به انجام می رساند.  عملیات روسیه در سوریه —  مجازات  جهادگرایان  در ازای  وحشیگری  غیر انسانی آنهاست.

بشیرا درویش آنکارا را به حمایت از شبه نظامیان داعش متهم کرد و گفت:   ترکیه به  جهادگرایان  اسلحه، پول و نیروی انسانی  می دهد.  در دیدار الریاض نمایندگان گروهبندی  که  در ترکیب « داعش»  وجود دارند شرکت داشتند . این مذاکرات  در جهت  جستجوی  راه حل درگیری  سوریه سمتگیری نشده بودند.  برعکس  چنین  دیداری  باعث تشدید هر چه بیشتر  اوضاع در منطقه شد.  ما هرگز خواهان  حل و فصل مسائل  با روش های  نظامی نبودیم.  درگیری  سوریه  را می توان فقط  از راه  سیاسی و نه  نیروی نظامی حل و فصل کرد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала