گزارش و تحلیل

فرمانده یک دسته یگان های مدافع خلق کرد: روسیه به داعش ضربه جدی وارد کرده است

© AP Photo / Khalid Mohammedاعتراف شبه نظامیان کرد به قتل دو پلیس در شهر جیلانپینار ترکیه
اعتراف شبه نظامیان کرد به قتل دو پلیس در شهر جیلانپینار ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده یک دسته یگان های مدافع خلق کرد حسین کوچر در مصاحبه با «اسپوتنیک» در باره موقعیت در شهرهای کوبانی و تل ابیاد واقع در شمال سوریه تعریف کرد

وی تأکید کرد که ترکیه بار ها به نواحی سکونت کرد های سوریه با استفاده از سلاح های سنگین حمله برده است. این فرمانده گفت:

«حملات ترکیه پس از آن شروع شد که نیرو های مدافع خلق کرد YPG  توانستند تل ابیاد را آزاد کنند. ترک ها با حملات خود سعی می‌کنند ما را تحریک کنند. قبل از پاکسازی این ناحیه، ترکیه از طریق نقطه مرزی  تل ابیاد مشغول تجارت با داعش بود. ولی پس از آنکه جهادیون داعش از آنجا اخراج شده بودند نقشه های ترکیه بهم زده شد و ترکیه به اعمال تحریک آمیز پرداخت. ما که نماینده YPG  هستیم  ترکیه را همسایه خود می‌دانیم و خواهان جنگ با آن نیستیم. ما خواهان مناسبات حسنه با کشور های همجوار هسیتم». 

حسین کوچر در باره اتهامات ترکیه نسبت به اینکه یگان های مدافع خلق کرد گویا ترکمن ها و عرب‌های تل ابیاد را زیر فشار قرار می‌دهند گفت:

«در این اوضاع و احوال ترکیه بعنوان حامی عرب‌ها عمل نمی کند. هدفش راه اندازی هرج و مرج و پاشیدن تخم نزاع میان ملت‌های ساکن سوریه است. در تل ابیاد هرگز تبعیض کرده ها، ترکمن ها و اعراب نبوده و نخواهد بود. ما علیه همه گونه زورگویی و تبعیض اقدام می کنیم. ساکنان عرب این منطقه وارد صفوف نیرو های دمکراتیک سوریه می‌شوند و در اداره شهری شرکت می کنند. یکی از صدر های شهرداری تل ابیاد از ملت عرب است. عرب‌ها بسیاری مقام های رهبری سازمان های  این ناحیه را بعهده دارند. YPG  نیرویی است که دفاع کل جمعیت تنها  اهالی یک ناحیه را تأمین می‌کند و در تشکیل آن کردها و عرب‌ها و نمایندگان دیگر اقوام قرار دارند. ما به خاطر ایجاد دولت دمکراتیک سوریه مبارزه می‌کنیم».

حسین کوچر در خصوص اعمال نیروی هوافضای روسیه در سوریه به این امر اشاره کرد که مسکو با قصد دفاع از منافع ملی خود و کمکرسانی به سوریه دوست به این اقدام ها پرداخت. او گفت:

«روسیه و سوریه از دیرباز دارای پیوند های مودت آمیز با همدیگر هستند. اگر داعش تقویت شود خطر بیشتری به امنیت ملی روسیه ببار خواهد آورد. روسیه همانا به قصد دفاع از منافع ملی خود و حمایت از کشور دوست سوریه به عملیات هوافضای در سوریه دست زد. به برکت اعمال روسیه به داعش و دیگر سازمان های تروریستی که می‌خواهند سوریه را تخریب کنند ضربه بسیار جدی وارد آمده و آن‌ها دارند تلفات سنگینی متحمل می شود».

فرمانده YPG اعلام کرد که عراق و ترکیه مراکز حمایت از داعش هستند. حسین کوچر در پایان گفت:

«جهادیون داعش از ترکیه راحت به خاک عراق و ترکیه نفوذ می کنند. ما در جریان زد و خورد ها با تروریست ها بار ها شهروندان ترکیه را به اسارت در می آوردیم. ترکیه کشوری است که از همه بیشتر به داعش کمک می کند. تروریست ها در آنجا آموزش می‌بینند و معالجه می شوند. دولت اردوغان به داعش پول، تسلیحات و اطلاعات جاسوسی می دهد. اکثر نبردهای ما با داعش در مرز با ترکیه رخ داد. تا زمانی که ما شهر راس العین واقع در استان حسکه را از تروریست ها آزاد نکردیم جهادیون کمک‌های هنگفتی از ترکیه می گرفتند. پس از آنکه ما این شهر را تصرف کردیم مسیر این کمک‌ها قطع شد و عین همین چیز در تل ابیاد رخ داد. نفت داعش از طریق تل ابیاد و  اعزاز و دیگر جا ها به ترکیه منتقل می شد. ما در تل ابیاد یک تعداد مخازن و پناهگاه هایی را کشف کردیم که راه از آن‌ها به ترکیه منتهی می شود. این‌ها حقایق آشکاری هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала