دیدار دکتر حداد عادل رئیس فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی با اوماخانوف معاون شورای فدراسیون روسیه

© Fotohost BRICS /  مراجعه به بانک تصاویر Глобальный университетский саммит БРИКС
Глобальный университетский саммит БРИКС - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به روسیه با اوماخانوف معاون شورای فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون مسایل مهم بین المللی و منطقه ای ، همکاری ایران و روسیه در مقابله با تروریسم و روند همکاری دوجانبه در زمینه امور پارلمانی و اقتصادی رایزنی کرد.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر حداد در این دیدار اظهار داشت:
دلیل اصلی همراهی و نزدیکی دو کشور از دو واقعیت نشات می گیرد. اول اینکه دو کشور ایران و روسیه تصمیم گرفته اند مستقل عمل کنند و استقلال خود را به هیچ قیمتی از دست ندهند. دوم اینکه اراده رهبران دو کشور به طور جدی بر ادامه همکاری مستقر است.
ما در طول سالها ی پس از انقلاب همواره بهای این استقلال طلبی را پرداخت کرده ایم و غرب مدام و با تمام توان در پی تضعیف ما بوده است. دشمنی آنها کاملا روشن است. اکنون نوک پیکان آنها بر فشا بر جمهوری اسلامی ایران و روسیه قرار گرفته است. ما از ابتدا مورد هجمه و بدترین تحریم ها قرار داشته ایم. اکنون از این حربه بر علیه روسیه نیز استفاده می کنند.
روسیه پس از فروپاشی مدتی سردرگم و متردد بود ولی آقای پوتین و همراهان ایشان توانستند راه نجات و اقتدار روسیه را بیابند و هویت را به ملت خود برگردانند.
برای من جالب است که در ملاقاتها با طرفهای روسی در می یابیم که دو کشور به ادبیات مشترکی متوسل می شوند. این روزها در بسیاری از محافل علمی روسیه صحبت از اقتصاد مقاومتی است.
همکاری ایران و روسیه در سوریه معادلات جهانی را به هم ریخته است. جالب است که روند همکاری دو کشور خشم غرب را برانگیخته است. غرب به اسم مبارزه با تروریسم به رشد این غده کمک کرده است.
آقای حداد عادل در زمینه فرصت فراهم شده در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور اظهار داشت که دو کشور باید بستره های لازم و زیر ساختهای مورد نیاز برای استحکام روابط تجاری و اقتصادی را فراهم می نماید که منافع برد برد برای ایران و روسیه فراهم شود.
آقای اوماخانوف ضمن یادآوری ملاقات صمیمانه خود در سال 2005 با آقای حداد عادل اظهار داشت: ما از رهبران خود نظیر آقای پوتین (حضرت ایت اله) آقای خامنه ای و جناب آقای روحانی رئیس جمهور الکون جدی برای توسعه روابط می گیریم.
ارتباط شورای فدراسیون با طرفهای ایرانی در فرمت های گوناگون انجام می شود. ما ارتباط بسیار نزدیکی با جناب سفیر داریم. اخیرا ایشان در شورای علمی ما سخنرانی کردند.
اوماخانوف در بخشی از سخنان خود ضمن اعلام آمادگی شورای فدراسیون برای مساعدت در زمینه مسایل اقتصادی و افزایش تراز تجاری اظهار داشت: نام دیگر شورای فدراسیون، تالار استانها می باشد. همه استانها در شورا نماینده دارند. ما حاضریم در بهره برداری از پتانسیل استانی این توسعه روابط اقتصادی مساعدت نماییم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала