دیدار دکتر حداد عادل رهبر فراکسیون اصولگرای مجلس شورای اسلامی با آقای لویچوف معاون دومای دولتی روسیه

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر П/к "Справедливой России" по итогам Единого дня голосования
П/к Справедливой России по итогам Единого дня голосования - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکترحداد عادل رهبر فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی که به منظور حضور در دومین همایش ایران شناسان روس به روسیه سفر کرده است صبح امروز در محل دومای دولتی روسیه با لویچوف معاون رئیس دومای کشوری روسیه دیدار کرد.

لویچوف در این ملاقات ضمن خیر مقدم به دکترحداد عادل از طرف ناریشکین،رئیس دومای فدارسیون روسیه و آقای میرونوف رئیس فراکسیون روسیه عادل ، اظهار داشت: ما علاقه مند به گسترش روابط پارلمانی با ایران هستیم و در این خصوص ملاقات های زیادی نیز انجام داده ایم و مجددا بر دعوت آقای ناریشکین برای سفر دکتر لاریجانی به مسکو تاکید می کنیم.
— سفر آقای پوتین به تهران وملاقات با رهبر معظم و رئیس جمهور تحرک مضاعفی را در روابط ایجاد کرده است.
— من تاکید می کنم که اقدامات ما در سوریه وعراق برای تامین صلح در منطقه می باشد.
— در پارلمان روسیه نسبت به گسترش روابط با ایران هم از نظر کیفی وهم از نظر کمی حسن نیست وجود دارد و این موضوع پی گیری می گردد.
— ما در پارلمان برای مقابله با تحریم شما را مثال می زنیم که ایران تحریم را به فرصت تبدیل کرده است و ماهم تلاش می کنیم که همانند شما تولیدات را جایگزین واردات کنیم.
— ما امیدوارهستیم که محصولات شما وارد بازار روسیه شود. ما در دومای روسیه و فراکسیون حزب روسیه عادل از توسعه روابط درهمه زمینه ها با شما حمایت می کنیم و معتقدیم که علیرغم وجود مشکلات ، می بایستی تلاش کنیم تا آنها را از سر راه برداریم.
دکتر حدادعادل رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی نیز در این دیداراظهار داشت: بی شک توسعه روابط بر مبنای اراده رهبران دو کشور و اعتماد متقابل شکل گرفته است.
من تاکید می کنم هرچقدر اتحاد میان دو کشور قوی باشد برنامه های دراز مدت آمریکا کاری از پیش نخواهد برد و اقدامات آنها برای تضعیف دو کشور نقش بر آب خواهد شد.
— سفر آقای پوتین و ملاقات ایشان با مقام معظم رهبری برای جهان و منطقه دارای پیام مهمی بود و به نظر می رسد روسیه به تدریح و به سرعت جایگاه خود را بعنوان یک قدرت بزرگ در جهان نشان می دهد. روسیه امروز نشان داده که دوستان خود را با اراده و شناخت خود انتخاب می کند نه با توصیه واشاره دیگران.
— همکاری دو کشور در قضیه سوریه در چند ماه اخیر آثار مثبت خودش را نشان داده و این همکاری ها می تواند به رفع درد و رنج مردم سوریه و ریشه کن شدن تروریسم و افزایش اعتباربین المللی روسیه منجر شود.
— در شرایط حاضر دو کشور می تواند با گسترش همکاری ها بویژه همکاری های اقتصادی ، روابط دو کشور را متسحکم تر نمایند
— روسیه می تواند بسیاری از نیازهای ایران را در رابطه با کالاهای صنعتی و همچنین در امور علمی و دانشگاهی و بویژه هسته ای برطرف نماید و ایران نیز می تواند بسیاری از نیازهای روسیه در زمینه واردات که درحال حاضر با مشکل مواجه شده است را رفع نماید.
— من تاکید می کنم ایران می تواند به روسیه دراتخاذ تصمیمات مهم کمک کند و نمونه موفق آن همکاری دو کشور درسوریه و عراق می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала