گزارش و تحلیل

ستاد کل نیرو های مسلح روسیه: هواپیما های روسی 1200 دستگاه نفتکش داعش در سوریه را نابود کردند

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationНачальник Главного оперативного управления Генштаба ВС РФ Сергей Рудской во время брифинга по ситуации в Сирии
Начальник Главного оперативного управления Генштаба ВС РФ Сергей Рудской во время брифинга по ситуации в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال سرگئی رودسکوی رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیرو های مسلح روسیه اعلام کرد که در طول چند هفته اخیر شدت ضربات به مواضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه افزایش یافته است.

او گفت:

جنگنده های روسی روز به روز بیشتر منابع حصول درآمد تروریست ها در سوریه را نابود می کنند. برای رسیدن به این هدف در سه روز اخیر به ضربات شدت داده شده و شش واحد غیر قانونی استخراج نفت و هفت ستون نفتکش ها و مقادیر چشمگیر فراورده های نفتی محو و نابود گردید. از آغاز عملیات هوایی روسیه تا کنون هواپیما های کشور ما متجاوز از 1200 دستگاه نفتکش داعش را در سوریه نابود کردند.

نماینده نظامی روسیه تأکید کرد که نیرو های مسلح سوریه با حمایت جنگنده های کشور ما به عملیات تعرضی در امتداد جبهه ادامه دادند. نبرد های مخصوصاً شدید در استان های لاذقیه، حلب، حما، حمص و حوالی دمشق جریان دارند. تشکیلات تروریستی تلفات چشمگیری می دهند.

مثلاً نیرو های دولتی در  استان حلب باز هم دارند به وسعت حوزه امنیتی بدور فرودگاه کویرس را افزایش می‌دهند و به تعرض در سمت جنوب غربی به سوی ادلب ادامه می دهند. آن‌ها در هفته گذشته با خنثی سازی مقاومت سر سختانه اشرار، توانستند 9 قصبه مسکونی را از لوث وجود تروریست ها آزاد کنند.

دسته های ضربتی ارتش دولتی سوریه در استان لاذقیه در حال عملیات تعرضی در سمت های شمالی و غربی بودند و در مرز سوریه — ترکیه به کنترل خود بر یک بخش آن توسعه دادند.

در ناحیه شهر های السرمانیه و سالمه ارتفاعات تاکتیکی مهم و پاره‌ای از قصبات مسکونی از لوث دشمن پاکسازی شدند.

یگان های دولتی و نیروی مردمی بسیج  سوریه در بخش مرکزی این کشور یک تعداد ارتفاعات و حوزه های مهم در ناحیه شهر میهن را اشغال کردند و در حومه های دمشق به هجوم پرداختند و دارند حلقه محاصره تشکیلات غیر قانونی مسلح در سمت های  مرج السلطان و  نوله و  دوما  و  الزبدانی را تنگتر می سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала