رانندگی بین خطوط باید به اولویت اول رانندگی در تهران تبدیل شود

© Sputnik / Igor ZaremboАвтомобильная дорога в Калининградской области
Автомобильная дорога в Калининградской области - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جلسه شورای فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور معاون شهردار تهران، رییس مرکز ارتباطات شهرداری، مدیران عامل شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی با موضوع طرح «خط سفید» برگزار شد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مهر، در این جلسه که همزمان با اعلام شرایط ناسالم وضعیت قرمز آلودگی هوای پایتخت برگزار شد، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران آمار تکان دهنده ای از افزایش مرگ و میر در روزهایی که وضعیت هوا در شرایط ناسالم قرار می گیرد، ارائه کرد.
دکتر شهرام گیل آبادی در ابتدای اظهارات خود در خصوص موضوع طرح «خط سفید» گفت: اصولاً در کشور ما آموزش کاربردی جای چندانی ندارد و در شرایطی که اغلب مردم، اصول اولیه زندگی را آموزش ندیده اند و آموزش سبک زندگی برای آنها از اولویت برخوردار نیست، چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم موضوعی همچون «خط سفید»، نزد آنها از اولویت برخوردار باشد؟

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به این که موضوع آموزش ندادن از یک سو و عدم علاقه به آموزش دیدن از سوی دیگر، انتقال آموزه شهروندی را به کاری سخت و پیچیده تبدیل نموده، اظهار کرد: باید ببینیم موضوعی مانند رعایت «خط سفید» به عنوان یک اولویت زندگی شهروندی در ابتدا به یک رفتار عام و سپس به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.
دکتر گیل آبادی با بیان این که رانندگی بین خطوط باید به اولویت اول رانندگی در تهران تبدیل شود، تصریح کرد: به این منظور، اطلاع رسانی و تبلیغات برای این که اثرگذار باشد، باید با زندگی روزمره مردم عجین شده و پیوند بخورد و رعایت «خط سفید» به عنوان دغدغه اصلی رانندگان تهرانی و رانندگی در تهران مطرح شود.
وی با تأکید بر این که در روزهای عادی متوسط بهشت زهرا (س) به طور متوسط روزانه ۱۵۰ میهمان دارد، اما در روزهای دی ماه که آلودگی هوا به اوج می رسد و هوای تهران ناسالم می شود، تعداد میهمانان بهشت زهرا به ۱۸۰ نفر در روز افزایش پیدا می کند، تأکید کرد: مرگ و میر در تهران در روزهای آلوده، نسبت به روزهایی که هوای تهران عادی است، بالغ بر ۲۰ درصد افزایش می یآبد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала