دعوت آکسفورد از دختربچه 13 ساله که باهوش تر از انیشتن است

© AP PhotoEinstein
Einstein - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه آکسفور نیکول بار دختر 13 ساله کولی که در تست هوش 162 امتیاز کسب کرده است و باهوش تر از انیشتن شناخته شده را به برای تحصیل در دانشگاه دعوت کرد. این دختر قصد دارد در رشته پزشکی تحصیل کند. روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا می نویسد که دختر 13 ساله از خانواده کم بضاعتی است.

نیکول در یک خانواده کولی متولد شده و چند نسل او در بریتانیا زندگی کرده اند. او در دوران تحصیل در مدرسه ابتدایی دایم غیبت می کرد. به گفته مادرش، از همان کودکی استعداد و هوش او قابل توجه بوده است. در دو سالگی نیکول با ریاضی آشنا بوده و می توانسته مساله های ساده ریاضی را حل کند. در ده سالگی مساله های سخت جبر را حل می کرده، در صورتی که حتی بچه های بزرگتر از او نمی توانستند از حل چنین مساله هایی برآیند. کتاب روی میز نیکول در سن ده سالگی «تاریخ زمان» اثر استیون هاکینگ بود.
پدر نیکول رفتگر و تعمیرکار راه آهن است. او دخترش را متقاعد می کند تا در امتحان «منسا» شرکت کند. و نتیجه این امتحان دانشگاه آکسفورد را متعجب می کند. نیکول برای شرکت در کنفرانس بروکسل برای حل مشکلات آموزش کولی ها در اروپا نیز دعوت شده است. او همراه با مادرش به این کنفرانس رفت و سخنرانی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала