کاریکاتور و دریافت اقامت

© AFP 2023 / Drago Prvulovic / Tt News Agencyاردوگاه پناهجویان در سوئد
اردوگاه  پناهجویان در سوئد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاریکاتوریست لجباز عقب نشینی نکرد.

شهروند 45 ساله عراق  که چندی پیش  بطور غیر قانوی وارد سوئد شد  بالاخره با کمک کاریکاتور اجازه اقامت دائم را دریافت کرد.

علت رسمی اعطای  اقامت  به وی چنین عنوان شد: جان  متقاضی  پناهندگی  در کشورش  به خاطر  کاریکاتورهای شخصیت های  سیاسی و دینی  خاور نزدیک که او می کشید به خطر افتاده بود.

به نوشته روزنامه « فریا تایدر»  شهروند 45 ساله عراقی،   از کشور سوئد تقاضی پناهندگی کرد.  تا  چندی پیش او بطور غیر قانونی در کشور اقامت داشت.  او خود را نقاش — کاریکاتوریست  نامید و گفت تا چندی پیش  کاریکاتورهایی در باره کارمندان دولت عراق می کشید وآنها را در  سایت های اجتماعی مانند « فیس بوک» منتشر می کرد.

کاریکاتورهای  رهبران  سیاسی ودینی  خاور نزدیک که توسط او کشیده می شدند باعث خشم و عصبانیت  گروه خاصی از ساکنان می شد  که جان او را به خطر  می انداخت.

دپارتمان  مهاجرت سوئد، ابتدا  اظهار داشت  که  گفته ها و دلایل کاریکاتوریست برای دریافت پناهندگی کافی نیست. زیرا او  داوطلبانه این کاریکاتورها را کشیده  و  تقاضا برای آنها  مشکوک بود. مطابق با  اطلاعات دریافتی مقامات،  کاریکاتوریست  خودش بطور رایگان   کاریکاتور ها را شخصا در  عراق و بعد از طریق « فیس بوک» منتشر کرده است. برای  ورود به سوئد نیز از اسناد جعلی استفاده کرده بود که حکم مشروط برایش صادر شد. با وجود این  متقاضی بدشناس  بطور غیر قانوی  در کشور  سوئد زندگی می کرد.

 کاریکاتوریست  لجباز  عقب نشینی نکرد و به امید اینکه دیر یا زود شانس به او رو خواهد کرد  به دادگاه مهاجرتی  رجوع کرد. همینطور هم شد.  دادگاه اظهار داشت که چنین خطری  واقعا جدی است  و اجازه اقامت دائمی را برای کاریکاتوریست صادر کرد.  این حکم به معنای آن است که  عراقی لجباز  تا آخر عمر از لحاظ خانه  و  کمک مالی  به حساب مالیات پردازان سوئد تأمین خواهد بود.  دیگر متقاضیان  پناهندگی دائمی در سوئد  می توانند به یک وسیله  راحت دیگر  برای  دریافت جواب مثبت از   مقامات  کشور مسلح شوند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала