پوروشنکو اعلام کرد پارلمان اوکراین به زودی طرح اصلاح قانون اساسی را به رای می گذارد

© REUTERS / Mykhailo Markiv/Ukrainian Presidential Press Serviceپوروشنکو اعلام کرد پارلمان اوکراین به زودی طرح اصلاح قانون اساسی را به رای می گذارد
پوروشنکو اعلام کرد پارلمان اوکراین به زودی طرح اصلاح قانون اساسی را به رای می گذارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پتر پوروشنکو، رییس جمهور اوکراین اعلام کرد رای گیری در مجلس رادا، پارلمان این کشور در باره اصلاحات قانون اساسی و از جمله مساله تمرکززدایی در آینده نزدیک برگزار می شود.

رییس جمهور اوکراین روز شنبه طی بیاناتی با اشاره به این که زمان رای گیری نهایی در باره این مساله نزدیک است، گفت: "این راه حلی بسیار دشوار است اما مساله تمرکز زدایی به طور مستقیم به صلح در منطقه دونباس مربوط است".
با این حال وی بر وجود یک سلسله از عوامل رفع نشدنی در این زمینه تاکید کرد و گفت: "باید مبارزه دیپلماتیک برای در آوردن مناطق موقتا اشغال شده تحت حاکمیت اوکراین را ادامه دهیم".

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه چهارجانبه موسوم به گروه نورماندی با شرکت روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان مورد بحث قرار می گیرد اما با وجود حصول توافقاتی موسوم به توافقات مینسک، این بحران تاکنون حل نشده است.
اجرای اصلاحات در قانون اساسی اوکراین و همچنین تصویب قانون دائمی درباره موقعیت حقوقی خاص برخی از مناطق واقع در شرق و جنوب شرق این کشور از جمله مهم ترین اصول مصرحه در توافقات مینسک است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала