مسکو: برگزاری نشست گروه دوستان سوریه، تلاش برای اخلال در روند حل و فصل این مساله

© Sputnik / Viktor Tolochkoمسکو: برگزاری نشست گروه دوستان سوریه، تلاش برای اخلال در روند حل این مساله
مسکو: برگزاری نشست گروه دوستان سوریه، تلاش برای اخلال در روند حل این مساله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد برگزاری نشست گروه موسوم به "دوستان سوریه"، تلاش برای قرار دادن مذاکرات در مسیر یک طرفه و لطمه زدن به روند حل و فصل سیاسی در این کشور است.

نشست این گروه قرار است روز دوشنبه 14 دسامبر برگزار شود.

عربستان سعودی روز چهارشنبه میزبان گروه های معارض دولت بشار اسد رییس جمهور سوریه شد که برای انجام گفتگوهایی در پایتخت این کشورکردهم آمدند. این گروه ها پس از پایان گفتگوهای خود در ریاض از تشکیل اصطلاح "یک شورای عالی" خبر داده که متشکل از 32 نفر است. طوری که اعلام شده، دیرتر این شورا تیم مذاکره کننده در مذاکرات با دولت سوریه را تشکیل خواهد داد. قرار است که این تیم متشکل از 15 نفر باشد.
گروه های معارض در این نشست بر آمادگی خود برای انجام گفتگو با دمشق بر اساس اعلامیه ژنو و دیگر مصوبات معتبر بین المللی تاکید کرده ولی اعلام کردند که خواستار کناره گیری بشار اسد از قدرت در همین آغاز دوره انتقالی خواهند بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه که در این رابطه منتشر شد، آمده است: "ما از خبر برگزاری نشست گروه دوستان سوریه متعجب شده ایم. این گروه مثل سابق به موضع غیرسازنده مبنی بر سرنگونی دولت مشروع و قانونی دمشق پایبند است و تنها هدف از برگزاری این نشست ها، خارج کردن روند مذاکرات در باره سوریه از چارچوب به دست آمده و قرار دادن آن در مسیری یک طرفه است".
در این بیانیه خاطر نشان شده که این نشست به تلاش هایی که از طریق گروه بین المللی حمایت از سوریه برای حل این بحران به کار می رود، به طور جدی لطمه خواهد زد.

درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد بیش از 190 هزار نفر کشته و تعداد آوارگان نیز حدود 5 میلیون نفر تخمین زده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала