وزارت خارجه روسیه: رایزنی های سه جانبه در باره سوریه 11 دسامبر در ژنو برگزار می شود

© AFP 2023 / Alexander Nemenovداعش شبه نظامیان وارده از روسیه را در افغانستان آموزش می دهد
داعش شبه نظامیان وارده از روسیه را در افغانستان آموزش می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه از برگزاری رایزنی های سه جانبه در باره مساله سوریه با شرکت نمایندگان روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد در روز جمعه 11 دسامبر خبر داد.

گاتیلوف در گفتگو با خبرگزاری "ریا نووستی"، با اشاره به این که این نشست در ژنو برگزار می شود و وی نیز در آن حضور خواهد داشت، گفت: "مسکو در این نشست دیدار خود در باره مساله سوریه و راه کارهای احتمالی برای پایان دادن به درگیری در این کشور را تشریح می کند".

دیپلومات روسی با یادآوری این که چنین سازوکاری پیشتر نیز وجود داشته بود، تصریح کرد: "هدف از برگزاری این نشست ها تبادل نظر در باره مساله سوریه است".

وی گفت: "ما امیدواریم که آقای دی میستورا (فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه) در این نشست در باره بسیاری از موضوعات مربوط به بحران سوریه از جمله آینده مذاکرات سوری-سوری سخن گفته و دیدگاه خود در این زمینه را تشریح نماید".
گاتیلوف تاکید کرد: "ما به نوبه خود نظر خود در باره این مساله را با توجه به اوضاع منطقه و موضوع مبارزه با تروریسم که همه را تهدید می کند، شرح می دهیم. به نظر ما در حال حاضر این موضوع اولویت است و به افزایش مشارکت و تشریک مساعی نیاز دارد".

دیپلمات روسی در ابن رابطه بر اهمیت توافق در خصوص فهرست سازمان های تروریستی منطقه تاکید کرد و به تعیین هرچه سریعتر ترکیب هیئت اپوزیسیون سوریه برای شرکت در مذاکرات دعوت نمود.
یادآور می شود درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد بیش از 190 هزار نفر کشته و تعداد آوارگان نیز حدود 5 میلیون نفر تخمین زده می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала