برگزاری همایش بین المللی خبرنگاران کشورهای مسلمان علیه افراط گرایی در مسکو

© Fotolia / Pio Siپرخواننده ترین مطالب
پرخواننده ترین مطالب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همایش خبرنگاران کشورهای مسلمان علیه افراط گرایی باحضوربیش از 50 خبرنگار از کشورهای جهان اسلام (ایران- تونس- مصر- کویت- افغانستان- مراکش- الجزیره – امارات- سودان- پاکستان- لبنان- سوریه – ترکیه ) و نمایندگان رسانه های روسیه درتاریخ 17 و 18 آذر ماه ( 8 لغات 9 دسامبر ) در مسکو برگزارگردید.

شرکت کنندگان در این همایش بر موارد زیر تاکید کردند:
— برگزاری چنین همایش بین المللی نشانگر نقش مهم خبرنگاران در مبارزه علیه تروریسم بین الملل و از بین بردن ایدئولوژی افراط گرایی و همچنین اهمیت اطلاع رسانی آزاد و گسترده از تحولات خاورمیانه می باشد.
— روسیه و کشورهای مسلمان بعنوان شریک راهبردی در مبارزه با تروریسم هستند و در جریان مذاکرات مسائل مربوط به پوشش بحران سوریه در رسانه ها ، اهمیت اینترنت و شبکه های اجتماعی در مقابله با ایدئولوژی افراط گرایی و گسترش فهم صحیح اسلام مورد بحث قرار گرفت.
— شرکت کنندگان در این همایش نقش برجسته فدراسیون روسیه در مبارزه با تروریسم و در برقراری ثبات در خاورمیانه را مورد تاکید قرار دادند نمایندگان رسانه های کشورهای مسلمان همچنین از طرف روس و خصوصا رئیس گروه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام و رئیس جمهور تاتارستان آقای مینی خانف برای مهمان نوازی و برگزاری همایش تشکر نمودند.
لازم بذکر است که گروه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام سایتی تحت عنوان سایت روسیه و جهان اسلام به آدرس.RUSISWORLD WWW سازماندهی نموده که هدف این سایت آشنا کردن مردم روسیه با مسائل فرهنگی و معنوی مسلمانان تمام نقاط جهان است بعلاوه بدلیل اهمیت تعاملات خبرنگاران و همکاری بین کشورها همایش های بعدی نیز از سوی گروه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام در هر سال مد نظر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала