تصویب بخشی از شرایط و ضوابط انتخاب شهرداران

© Fotolia / Borna_Mirایران از مدل جدید قراردادهای نفتی خود رونمایی کرد
ایران از مدل جدید قراردادهای نفتی خود رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بخشی از ضوابط و چارچوب‌های انتخاب شهردار ها در چارچوب طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در جلسه علنی امروز مجلس بررسی و تصویب شد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز موادی از طرح قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور را که پیش از این به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود و با اصلاحاتی مجددا در جلسه علنی ارسال شده بود بررسی کردند که بر اساس آن در فاصله صدور رای اعتماد به شهردار و یا پذیرش استعفا و یا خاتمه خدمت شهرداران تا انتخاب فرد جدید نباید بیش از 3 ماه به طول انجامد تا در این میان یکی از معاونان شهردار یا کارکنان رسمی شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده‌دار مسئولیت شهرداری می‌شوند.

چنانچه شورای اسلامی شهر حداکثر ظرف 3 ماه نتوانست شهردار انتخاب نماید مرجع صدور حکم شهردار راسا اقدام به معرفی و صدور حکم برای شهردار جدید می‌کند.

همچنین بر اساس تبصره 2 با پیشنهاد حداقل دو سوم اعضای شورا درخواست رای عدم اعتماد به شهردار به طور فوق‌العاده قابل طرح است و در صورتی که با رای سه چهارم کل اعضای شورا در اولین جلسه به تصویب برسد شهردار برکنار می‌شود و شورا بلافاصله نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری اقدام می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала