ایده ضربه جهانی آمریکا

© AP Photo / David Goldmanپرچم آمریکا
پرچم آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایده ضربه جهانی آمریکا در عمل قابل اجرا نیست.

 یوری  سالومونوف  طراح  موشک  استراتژیکی  روسیه،  طراح کل  انستیتوی مهندسی حرارتی  مسکو  در مصاحبه با « ریا نووستی» اعلام کرد که ایده ضربه  جهانی آمریکا  که بر طبق آن ایالات متحده می تواند  بسرعت  ذخیره هسته ای دشمن را نابود کند  در عمل قابل اجرا نیست.

سیستم  ضربه سریع جهانی  آمریکا  ساخت وسیله حامل  مافوق  صوت را در نظر می گیرد که مشابه آن هم اکنون آزمایش می شود.  این وسیله می تواند ضربه ما فوق دقیق  غیر هسته ای  را از خاک آمریکا  به  اهدافی در  سراسر زمین  طی تقریبا یک ساعت  پس از پرتاب وارد آورد.  این سیستم  به این دلیل  خطرناک است  که با کمک آن  می توان ضربات غیر هسته ای  وارد آورد و  قدرت هسته ای استراتژیکی   دشمن را  از بین برد.

 طراح  موشک هایی از  نوع  « بولاوا» ، «  یارس»  و « توپول» و غیره در این خصوص گفت: « فلسفه  ضربه جهانی آمریکا    آشکارا احمقانه است  زیرا  زمان زیادی  می برد- یکساعت  برای وارد آوردن  ضررهای غیر قابل جبران.  سیستم های موجود  کشف  هر نوع  وسایل در حال پرواز  می تواند  طی 10-5 دقیقه  پرواز آنها را کشف کند.  این جنگ خواهد بود.  نباید از اینگونه سیستم ها استفاده شود».

بهرحال،  این نظریه  رواج پیدا می کند و در  آمریکا  پول زیادی  صرف آن می شود.  به عقیده  سولومونوف، ضربه جهانی در عمل  انجام نخواهد شد اما  اجزاء  آن برای  دیگر طرح ها  برای  پیشبرد  ایده های مهندسی  از جمله صنعت مدنی ارزشمند خواهند بود.

 ضربه  سریع جهانی — اولین  نظریه نظامی غیر قابل اجرا نیست که در آمریکا طراحی شده است.

« آمریکایی  ها نتوانستند  در اجرای ایده های  استراتژیک دفاعی خود به نتایج موفقیت آمیزی برسند.  کلاهبرداری  که در سال 1989 میلادی  توسط کنگره آمریکا  افشا شد و  آن کارمندان وزارت دفاع را  که  دروغشان آشکار شد  راهی زندان کرد، یکی از این نمونه هاست.  اتحاد شوروی  که  این گفته ها را  واقعی دانست  واکنش نشان داد و  پول هنگفتی برای دفع این قصه ها خرج  کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала