رسانه امریکایی: پوتین جای امریکا را در مواضع پیشتاز در اروپا و خاورمیانه می گیرد

© Sputnik / Alexei DruzhininПрезидент России Владимир Путин
Президент России Владимир Путин - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ربکا هاینریکس، کارمند علمی موسسه هادسون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Fox News اعلام کرد آمریکا از مواضع پیشتاز در اروپا و خاور میانه کنار رفته و حالا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه جای آمریکایی ها را می گیرد. خانم هاینریکس ضمنا تاکید کرد آمادگی پوتین برای مبارزه با داعش می تواند فرانسه را به جانب وی جلب کرده و ناتو را در مرز فروپاشی قرار دهد.

کارمند علمی موسسه هادسون ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد امریکا البته در وضع دشواری قرار گرفته چون ملزم است از ترکیه به عنوان عضو ناتو حمایت و دفاع کند.
خانم هاینریکس معتقد است پس از اینکه ایالات متحده از موضع پیشتاز در اروپای شرقی اروپا در مجموع و همچنین خاور میانه عقب نشینی کرده ، مشاهده می شود که چگونه ولادیمیر پوتین به عنوان "حاکم مغرور" جای آمریکایی ها را می گیرد.
ربکا هاینریکس بازدید فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه از مسکو را با وجود موضع متناقض روسیه در رابطه با سرنوشت بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه قابل انتظار می داند. به عقیده وی اکنون مبارزه با تروریسم در درجه اول اهمیت است و منافع استرتژیک جهان شمول قبلی را تحت الشعاع خود قرار می دهد.
کارمند علمی موسسه هادسون در پایان گفت:" اگر روسیه واقعا قصد مداخله و اتخاذ تدابیر جوابیه علیه داعش را داشته باشد، حتی اگر همچنین با برخی از گروه های مخالف اسد تسویه حساب کند، فرانسوی ها خواهند گفت: "این آدم ماست و ما می خواهیم به وی بپیوندیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала