داروی طول عمر

© Fotolia / mimonقرص و دارو
قرص و دارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این دارو روند پیری و بیماری را متوقف خواهد کرد.

به عقیده متخصصان داروی جدید به انسان کمک می کند در سن 110 و 120 سالگی هم  از نظر عقلی سالم و تندرست باشند.  هر چند  این  خبر می تواند  یک فانتزی علمی به حساب آید، اما متخصصان  ثابت کردند  داروی «  مِتفورمین»  که برا ی علاج دیابت استفاده می شود  طول عمر جانوران را افزایش می دهد  و  اکنون مقامات آمریکا  با تست آن روی انسان موافقت کردند.

در صورت موفقیت این آزمایشات،  وضع سلامتی  فرد 70 ساله مثل  50 ساله خواهد بود.  بعلاوه عصر جدیدی در طب آغاز خواهد شد  که پزشکان   نه به معالجه سرطان، دیابت  و زوال عقل  مشغول خواهند بود بلکه  به درمان مکانیزم اصلی  — پیری خواهند پرداخت.

پیری  لاعلاج نیست، زیرا  تمام سلول ها  حاوی برنامه « دی. ان. آ»  هستند  که قادر به تأمین  کار صحیح اعضای بدن بطور دائمی هستند.  بعضی از  موجودات  دریایی  اصلا پیر نمی شوند.

داروی « متفورمین»  تعداد مولکول های  اکسیژن  وارده به سلول را افزایش می دهد  که باعث افزایش اطمینان بخشی و پایداری آن می شود.

زندگی  موش هایی که این دارو به آنها تزریق شد   40 درصد افزایش یافت و استخوانهای آنها محکمتر شد.  در سال گذشته، دانشگاه  « کاردیف»  معلوم کرد که وقتی بیماران دیابتی  داروی «متفورمین» را  استفاده کردند  بیش از دیگران  زنده ماندند.

آزمایشات جدید کلینیکی زمستان سال آینده شروع خواهد شد.  متخصصان  یکسری از انستیتو ها درحال جمع آوری پول  و جلب 3000  شرکت کننده برای این آزمایش از سن 70 تا 80 سال هستند که بیمار سرطانی هستند  و یا با خطر  مبتلا شدن به سرطان و  بیماری قلب  و زوال عقل روبرو هستند. متخصصان  امیدوارند بتوانند ثابت کنند که این دارو  روند پیری   و بیماری را متوقف خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала