گزارش و تحلیل

آمریکا و متحدینش نگران و مشوش از استقرار اس-400 در محدوده ی سوریه

© Sputnik / Mihail Mokrushinآمریکا و متحدینش نگران و مشوش از استقرار اس-400 در محدوده ی سوریه
آمریکا و متحدینش نگران و مشوش از استقرار اس-400 در محدوده ی سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریا نوواستی به نقل از منابعی نوشت : تصمیم مسکو برای انتقال سامانه ی موشکی С-400 به پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه جایی که گروه هوایی روسیه مستقر است ، نگرانی و تشویش را در محافل نظامی آمریکا برانگیخت.

خبرگزاری از قول این منبع اطلاع داد: " این کمپلکس نظامی موثر و مهمیست که تهدید جدی برای هر کسی محسوب می شود. نگرانی هایی در ارتباط با عملیات های هوایی در سوریه وجود دارد."
خبرنگاران آمریکایی نیز به این موضوع که С-400 تا چه اندازه می تواند اوضاع را در منطقه تغییر دهد توجه نشان داده اند.
ماتئو چانس ، خبرنگار بین المللی سی ان ان می گوید: " وقتی С-400 به کشور بیاید ، رادار آن کل سوریه را دربرمی گیرد. در واقع این سامانه امکان کنترل فضای هوایی سوریه را به روسیه می دهد. این بدان معناست که هر هواپیمایی که در فضای هوایی سوریه پرواز کند چه از ترکیه و چه از کشورهای عضو ناتو ، آنها تنها با اجازه و دریافت چراغ سبز از روس ها امکان پذیر خواهد بود."
متحدین آمریکا در ناتو نگرانی کمتری ندارند. The Independent بریتانیایی نوشت: نیک دی لاریاناگ ، سردبیرمجله ی نظامی ویژه ی IHS Jane's Weekly خاطر نشان کرده است که ارسال С-400 " به طور قابل توجهی امکانات دفاع ضد هوایی روسیه را در سوریه توسعه می دهد.
روزنامه به نقل از وی می نویسد: " سیگنالی که روس ها می فرستند این طور است: آنها قادرند از نیروهای خود در سوریه در صورت تشدید اوضاع دفاع کنند."
یادآوری می کنیم که وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو اطلاع داد که سامانه ی موشکی اس-400 به سوریه منتقل می شود. وی این مطلب را به رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد.
همانطور که دیمیتری پسکوف ، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیرتر اعلام کرد ارسال اس —400 با کشورهای عضو ناتو بحث و بررسی نشده است.
یاد آوری می کنیم که 24 نوامبر نیروی هوایی ترکیه ، هواپیمای روسی سوخو-24 را که در آسمان سوریه و در نزدیکی مرز با ترکیه قرارداشت از بین برد. رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین خاطر نشان نمود که هواپیما توسط موشک " هوا به هوا" در آسمان سوریه منفجر شده است. وی افزود که نیروی هوایی ترکیه با کمک جنگنده ی اف —16 ، سوخو —24 را از بین برده اند. هدایت گر (خلبان دوم) سوخو-24 نجات یافته و خلبان توسط اعضای یکی از گروهک های مسلح اپوزیسیون سوری کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала