سفر ولادیمیر پوتین به ایران بعد از هشت سال

© Sputnik / Mikhail Klimentievسفر ولادیمیر پوتین به ایران بعد از هشت سال
سفر ولادیمیر پوتین به ایران بعد از هشت سال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برای حضور در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز و ملاقات دوجانبه با آیت الله علی خامنه ای و همچنین حسن روحانی عازم ایران شد.

به این ترتیب، رهبر روسیه برای دومین بار در تاریخ روابط دو کشور وارد خاک ایران خواهد شد. سفر اول رییس جمهور پوتین به ایران در سال 2007 صورت گرفت. در نشست کشورهای صادرکننده گاز 12 کشور شامل الجزیره، بولیوی، ونزوئلا، مصر، ایران، قطر، لیبی، نیجریه، امارات عربی، روسیه، ترینیداد و توباگو و همچنین گینه نو حضور دارند. علاوه بر این، شش کشور ناظر بر سازمان شامل عمان، نیجریه، پرو، نروژ، قزاقستان و عراق نیز در این نشست حاضر خواهند شد.
پوتین همچنین با رییس جمهور ایران حسن روحانی و آیت الله علی خامنه ای رهبر کشور نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد ولادیمیر پوتین پیشتر نیز یک مرتبه با آیت الله خامنه ای و دو مرتبه با حسن روحانی دیدار کرده است.
یوری اوشاکوف دستیار رییس جمهور روسیه گفت که در این دیدار مسایل مهم دستور کار روز دنیا مطرح خواهد شد. به گفته وی، قرار است حل و فصل بحران سوریه، اجرای اقدام جامع همه جانبه در رابطه با برنامه هسته ای ایران، مبارزه با ترویسم و مبارزه با گروهک داعش بحث و بررسی شود.
علاوه بر این، رهبران دو کشور درباره وضعیت و چشم انداز توسعه مناسبات دوجانبه نیز گفتگو خواهند کرد. در این دیدار همچنین به موضوع انرزی اتمی، همکاری های نظامی — فنی و تعاملات تجاری — سرمایه گذاری مورد توجه قرار می گیرد. به گزارش خبرگزاری تاس، امضای قرارداد و پاراف چند موافقت نامه بین روسیه وایران نیز در برنامه دیدارهای دوجانبه گنجانده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала