گزارش و تحلیل

تروریست ها را چگونه بیابیم؟

© Sputnik / Maxim Grigoryev/TASS/POOLتروریست ها را چگونه بیابیم؟
تروریست ها را چگونه بیابیم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که هواپیمای روسی A-321 با 217 مسافر و 7 خدمه در نتیجه ی انفجار بمب دست ساز از بین رفته است.

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دستور داد تا تروریست ها را پیدا کرده و نابود کنند. سرویس امنیتی روسیه کار خود را آغاز کرده است. چطور این امر اتفاق می افتد؟ ویکتور لیتوکین، مقاله نویس بخش نظامی خبرگزاری تاس در برنامه ی رادیو " اسپوتنیک" شرح می دهد:
من فکر می کنم که باید توجه ویژه ای را به کار مشترک با سرویس های امنیتی مصر اختصاص دهیم. بمب حتما لازم نبود که در فرودگاه شرم الشیخ جاگذاری شده باشد می توانستند آنرا درچمدان توریست ها در هتل بگذارند. بنابراین باید تحقیقات در تمامی هتل هایی که توریست ها ی ما بودند صورت گیرد.
بدون شک پوشش هواپیما شکسته شده و محافظ آن از بین رفته و این امر بلافاصله باعث تکه تکه شدن هواپیما شده و مسافران نیز از نبود هوا کشته شده اند. "
روسیه آماده است مبلغ هنگفتی برای کمک به کشف و شناسایی عاملین این عملیات تروریستی هزینه کند.
ویکتور لیتوکین می گوید: " من فکر می کنم که در کشورهای عربی افراد زیادی هستند که می خواهند این پول را بدست آورند. مسئله ی مهم این است که اطلاعات دریافتی قابل اطمینان، دقیق و صادقانه باشند برای آنکه افرادی پیدا می شوند که تخیلات خود را به عنوان اطلاعات مربوط به سازمان دهی این انفجار و عضویت در این عملیات تروریستی ارائه می دهند. باید کار جدی را آغاز کرد یعنی تمامی گزینه ها و اطلاعاتی را که هر کسی در اختیارمان می گذارد کنترل و آزمایش نمود."
روسیه حملات خود را علیه داعش در سوریه افزایش می دهد.
این کارشناس روسی معتقد است: تعداد پرواز ها ، حملات به پایگاه ها ، مسیرهای عرضه تروریست ها ، به کاروان های نفت کش ها که از این سر تا به آن سر کشیده شده اند و ولادیمیر پوتین در اجلاسی در آنتالیا عکسهایشان را نشان داد بیشتر می شود. از همه ی اینها باید جلوگیری شود، نه تنها عملیات های نظامی تروریست ها بلکه مولفه های اقتصادیشان ، امکان کسب درآمدشان از نفت که با پولش مبارزین ، شبه نظامیان ، عاملین و اصحاب خود را می خرند. با پول هایی که اسلحه و مهمات خریده و نیروی کار کارخانه های تولید مهمات خود را تامین می کنند. همه اینها مشکلاتی هستند که باید به صورت مرحله ای حل و فصل شوند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала