گزارش و تحلیل

نمایش سلاح سری روسیه در تلویزیون

© Sputnik / Vladimir Astapkovichپسکوف اتهام آمریکا به روسیه درباره حمایت از هکرها را بیجا و بی اساس نامید
پسکوف اتهام آمریکا به روسیه درباره حمایت از هکرها را بیجا و بی اساس نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصاویری از طرح سیستم «استاتوس – 6» و مدت زمان عملی ساختن آن در کادر دوربین افتاده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری سه شنبه شب در یک کنفرانس آنلاین به روزنامه نگاران گفت که کانال اول و شبکه ان تی وی در روز 9 نوامبر برنامه ای نشان دادند که در آن طرح محرمانه و زمان اجرای طرح چندمنظوره اقیانوسی تحت عنوان «استاتوس — 6» کاملا مشهود است.

وی در ادامه گفت که واقعا برخی از اطلاعات محرمانه در کادرهای دوربین ضبط شده است، به همین خاطر پیامدهای ناشی از آن را رفع کرده اند. پسکوف می گوید که فعلا مجازات این تخلف تعیین نشده، اما کرملین اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث اتخاذ خواهد کرد.

روز نهم نوامبر، در گزارش تلویزیونی کانال ان تی وی و کانال یک روسیه برنامه توسعه صنعت نظامی روسیه با حضور رییس جمهور پوتین را پخش کردند. در حین گزارش، تصاویری از طرح سیستم «استاتوس — 6» و مدت زمان عملی ساختن آن در کادر دوربین افتاده است. تصویر کنسرسیوم «روبین» قابل مشاهده است. این سیستم برای «منهدم ساختن اهداف مهم اقتصادی دشمن در مناطق ساحلی و وارد آوردن صدمات تضمین شده از طریق ایجاد منطقه آلوده به مواد رادیو اکتیو و نامناسب برای ایجاد پایگاه های نظامی، کشاورزی — اقتصادی و دیگر فعالیت ها در طولانی مدت» طراحی شده است.

«روبین» شرکت طراحی کننده قایق های زیردریایی مجهز به موشک های بالستیک و بالدار است. به گفته منابع آگاه، در حال حاضر چندین قایق زیردریایی اتمی با اهداف استراتژیک نسل چهارم پروژه 955 طراحی می شوند که محور نیروهای دریایی اتمی استراتژیک روسیه در قرن 21 را تشکیل خواهند داد.

این طرح در واقع ایجاد دستگاه های زیردریایی بدون سرنشین با کلاهک هسته ای است که به راحتی تمام بخش ساحلی ایالات متحده را نابود می کند. به گفته یک منبع نزدیک به سامانه دفاعی روسیه، طرح مذکور شبیه به سلاح های دهه 60 است که آندره ساخاروف آکادمیسین روس مطرح کرد. طبق این طرح، می توان یک زیردریایی نه چندان بزرگ را تبدیل به اژدر قابل کنترل با کلاهک هسته ای به قدرت 100 مگاهرتز کرد. در محافل نظامی — صنعتی نام آن را اژدر ساخاروف گذاشته اند.

این زیردریایی هنوز ساخته نشده، بلکه طرحی برای آینده است. اگر با دقت به اسلایدها نگاه کنیم، زمان اجرای پروژه را تا سال 2025 تعیین کرده اند.

در اسلایدها همچنین حامل های احتمالی این زیردریایی از نوع «بلگورود» و «خاباروفسک» نوشته شده اند. حامل بلگورود یک زیردریایی اتمی با اهداف ویژه است و خاباروفسک یک زیردریایی عظیم در حال ساخت با اهداف ویژه است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала