شهرسنجارعراق از شر داعشی ها کاملا آزاد شد

© AP Photo / Bram Janssenشهرسنجارعراق از شر داعشی ها کاملا آزاد شد
شهرسنجارعراق از شر داعشی ها کاملا آزاد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر سنجار در نتیجه عملیات نیروهای پیشمرگه کرد که دیروز آغاز شده، بطور کامل از تروریست های داعشی پاکسازی شد.

سعید مموزینی، سخنگوی رسمی حزب دمکرات کردستان عراق در شهر موصل در مصاحبه با خبرگزاری"اسپوتنیک" گفت:" شهر سنجار ، واقع در فاصله 120 کیلومتری از موصل بطور کامل تحت کنترل نیروهای پیشمرگه کرد قرار دارد و حالا پرچم کردستان عراق در مرکز این شهر برافراشته شده است. داعشی ها در حال عقب نشینی به سوی شهرهای موصل و تل عفار هستند. بامداد امروز صدها داعشی در جریان یک نبرد سنگین با پیشمرگه ها کشته شدند. تلفات پیشمرگه ها فقط یک نفر بود. مسعود بارزانی رهبر اقلیم خودگردان کردستان عراق بطور مستقیم رهبری عملیات در سنجار را بر عهده دارد. در حال حاضر کارهای مین روبی در این شهر انجام می شود. آزادی سنجار روحیه رزمی رزمندگان ما را بالا برده و باعث خوشحالی و شادی ساکنان محل شده است".
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش تا به حال تعداد زیادی از "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان، مسلمانان مخالف خود و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر ساخته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала