به عقیده روانشناسان، اگر اخبار در شبکه اجتماعی « تویتر» پر از رویدادهای مثبت و خوب باشد ، این امر باعث بالا رفتن روحیه خود کاربر خواهد شد. این تحقیق در مجله PLoS ONE منتشر شد.
متخصصان پدیده « سرایت» احساسات را مورد تحقیق قرار دادند- پدیده ای که طی آن احساسات یک نفر به دیگری « سرایت می کند». در سال 2014 میلادی، محققان به بررسی و آنالیز صفحات در شبکه اجتماعی « تویتر» پرداختند که به 3800 کاربر تعلق داشت که حداقل یک خبر در هفته در صفحه خود درج کرده بودند.
محققان یادداشت ها را به اخبار مثبت، منفی و خنثی تقسیم بندی کردند. در نتیجه آنالیزها معلوم شد که 20 درصد کاربران « تویتر» تحت تأثیر احساسات بیگانه قرار می گیرند که در یادداشت های آنها بازتاب یافته است. کاربران چهار بار بیشتر تحت تأثیر احساسات مثبت قرار گرفتند تا منفی.