توضیحات ظریف درباره کمیته نظارت بر برجام ، نشست وین 2 و مستنداتی ازفاجعه منا

© REUTERS / Ahmed Saad توضیحات ظریف درباره کمیته نظارت بر برجام ، نشست وین 2 و مستنداتی ازفاجعه منا
توضیحات ظریف درباره کمیته نظارت بر برجام ، نشست وین 2 و مستنداتی ازفاجعه منا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برجام به عهده شورای عالی امنیت ملی است و رییس جمهوری و سایر اعضای شورا به زودی این کار را انجام خواهند داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه در حاشیه همایش آثار مخرب جنگ بر محیط زیست به خبرنگاران گفت: همانطور که قبلا هم گفته ایم تشکیل کمیته نظارت بر برجام به عهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده و وزارت خارجه به عنوان عضو شورا در این بحث حضور دارد.
وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر مشغول پیگیری دستورات مقام معظم رهبری و ضرورتهای برجام هستیم.
وزیر خارجه همچنین به مذاکرات در حاشیه نشست وین برای اجرای شدن برجام در هفته گذشته اشاره کرد.
ظریف درباره نشست وین 2 و نحوه حضور ایران در آن گفت: ازآنجا که این نشست همزمان شده با سفر ریاست محترم جمهوری به ایتالیا هنوز تصمیم نگرفتیم چگونه می شود در آن شرکت کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره پیگیری وضعیت مفقودان فاجعه منا گفت: به مذاکرات در این زمینه ادامه می دهیم. در حال جمع آوری مستنداتی در این زمینه هستیم و تاکید کرده ایم باید بررسی صورت گیرد تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده و حقوق جان باختگان و خانواده های آنان حفظ شود.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: پیگیری های ما ادامه دارد ولی متاسفانه دولت عربستان سعودی همکاری کافی نداشته است. هم اکنون با کشورهای دیگر مشغول مذاکره هستیم تا ببینیم چه اقدامی می شود انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала