پاکسازی استان الانبار از لوث وجود تروریست‌های داعش

© AP Photo / Hadi Mizbanپاکسازی استان الانبار از لوث وجود تروریست‌های داعش
پاکسازی استان الانبار از لوث وجود تروریست‌های داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای ارتش عراق در ادامه عملیاتشان برای پاکسازی استان الانبار از لوث وجود تروریست‌های داعش، شهر رمادی را از تمامی محورها محاصره کردند تا عملیات خود را برای آزادسازی این شهر آغاز کنند. نیروهای عراقی منتظر ساعت صفر برای حمله گسترده به شهر رمادی هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری ایلاف، عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق اعلام کرد: ارتش و دیگر نیروها شهر رمادی، مرکز استان الانبار را از چهار محور محاصره کرده‌اند و ظرف روزهای آینده این شهر را آزاد خواهند کرد.
وی افزود: روند عملیات در استان‌های الانبار و صلاح الدین براساس برنامه نظامی و زمان تعیین شده پیش می‌رود.
رئیس ستاد ارتش عراق گفت: هماهنگی خوبی میان تمامی یگان‌های نظامی وجود دارد جنگنده‌های ارتش و ائتلاف نیز در عملیات شرکت می‌کنند تا از حجم خسارت‌ها کاسته شود. به گفته الغانمی، داعش در این استان در حال تضعیف است، نفس‌های آخر خود را می‌کشد و دیگر توانایی ایستادگی در مقابل ارتش عراق را ندارد.
سلمان الفهداوی، یکی از رهبران نیروهای عشایر استان الانبار نیز گفت: نیروهای عراقی به آزادسازی مرکز شهر رمادی نزدیک شده‌اند.
همچنین تجهیزات نظامی زیادی به شمال شهر رمادی برای مقابله با داعش انتقال داده شده است. نیروهای عراقی نزدیک به دو ماه است که تلاش می‌کنند تا استان الانبار و به ویژه شهر رمادی را آزاد کنند.
یکی از افسران ارتش عراق نیز گفت برخی از نیروهای عراقی وارد شهر "الخالدیه"در شمال شهر رمادی شده‌ و در یک پایگاه مستقر هستند تا به این شهر حمله کنند.
عشایر عراقی نیز تاکید کردند که داعش دیگر توانایی خود را برای توقف پیشروی ارتش عراق به سمت مرکز شهر رمادی از دست داده است و ده‌ها تن از اعضای این گروه از این شهر فرار کرده‌اند.
از سوی دیگر، ائتلاف آمریکایی ضد داعش در عملیات خود مراکز فرماندهی و انبارهای سلاح داعش در استان الانبار را منهدم کرد.
نیروهای عراقی پس از آزادسازی استان الانبار برای آزادسازی استان نینوا و به ویژه شهر موصل مرکز این استان آماده می‌شوند که محل اصلی فعالیت داعش در عراق محسوب می‌شود.
در همین راستا، یک فرمانده نظامی عراقی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" گفت: مسئله مهمی که ما در حال حاضر موفق به تحقق آن شده‌ایم دور کردن خطر داعش از بغداد است. نیروهای ما در تمامی مناطق و شهرها به ویژه در اطراف مناطقی که ممکن است داعش از آنجا به بغداد نفوذ کند حضور دارند. سخنان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق درباره اینکه بغداد امن است کاملا درست است.

وی درباره پیشروی کند نیروهای عراقی در استان الانبار گفت: رمادی محاصره شده و نیروهای عراقی می‌توانند به پیشروی بیشتری دست یابند اما چیزی که ما به آن نیاز داریم حمایت هوایی است. داعشی‌ها از جنگنده‌ها به ویژه جنگنده‌های آمریکایی به دلیل کارآمدی و دقت در هدف گیری می‌ترسند و به محض نزدیک شدن یک جنگنده آمریکایی خود را مخفی می‌کنند. البته بیشتر مواقع خلبان این جنگنده آمریکایی با بمباران هدفی که مشخص شده به دلیل پنهان شدن سریع آن مخالفت می‌کند و در شک و تردید قرار می‌گیرد. زمانی که ما درباره عدم بمباران هدف از خلبانان آمریکایی دلیل می‌خواهیم می‌گویند که موشک‌هایی که در اختیار دارند بسیار گرانتر از یک هدف ناچیز یا پراکنده در مساحت وسیعی است.
به گفته این فرمانده براساس اطلاعاتی که نیروهای عراقی به دست آورده‌اند اوضاع داخلی در گروه داعش در حال فروپاشی است به ویژه اینکه این گروه اعضای خود را که از عملیات‌ها عقب نشینی می کنند اعدام می‌کند.
این فرمانده اعلام کرد که فلوجه به طور کامل بمب‌گذاری شده و مثل یک بمب ساعتی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала