معاونان وزیران خارجه روسیه و ایران در باره مسئله سوریه رایزنی کردند

© Sputnik / Maxim Blinovمعاونان وزیران خارجه روسیه و ایران در باره مسئله سوریه رایزنی کردند
معاونان وزیران خارجه روسیه و ایران در باره مسئله سوریه رایزنی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخاییل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه گفتگو تلفنی داشته و در این گفتگو در باره راه کارهایی برای حل مسئله سوریه رایزنی نمودند.

این مطلب را وزارت امور خارجه روسیه گزارش داده است.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، این گفتگو به ابتکار طرف ایرانی صورت گرفت.
در اعلامیه ای منتشر شده در سایت وزارت امور خارجه روسیه گفته می شود: "در این گفتگو در باره راه کارهایی برای مساعدت به پایان دادن به درگیری سوریه از جمله در قالب گروه وین موسوم به گروه حمایت از سوریه و بر اساس اعلامیه ژنو مورخ 30 ژوئن سال 2012 و اعلامیه وین مورخ 30 اکتبر امسال تبادل نظر شده است".

اواخر اکتبر مذاکرات دوروزه در باره مسئله سوریه در وین برگزار شد. این مذاکرات با شرکت نوزده هیئت از جمله نمایندگان پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، ایران و عربستان سعودی صورت گرفت. شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند تا از سازمان ملل متحد بخواهند روندی را جهت برقراری آتش ‌بس و برگزاری انتخابات تازه در این کشور آغاز کند.

یادآور می شود درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد بیش از 190 هزار نفر کشته و تعداد آوارگان نیز حدود 5 میلیون نفر تخمین زده می شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала