همنام های پایتخت روسیه

© Sputnik / Vladimir Pesnyaهمنام های پایتخت روسیه
همنام های پایتخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اوایل پاییز بطور سنتی روز شهر در مسکو برگزار می شود.

جالب آن است که طی قرن گذشته خیابان های همنام زیادی در دنیا ظاهر شده اند. بیشترین «مسکو» ها در آمریکاست- 6 مسکو. نقاط مسکونی به نام «مسکو» در دیگر کشورهای جهان نیز هست — در هند، کانادا، بلژیک ، هلند اسکاتلند و لهستان. روی نقشه فدراسیون روسیه علاوه بر پایتخت ، 3 نقطه مسکونی دیگر «مسکو»نام دارد. اما استاندارد زندگی در آنجا با پایتخت روسیه فرق دارد.
در ناحیه «کیروف» واقع در شمال — شرق بخش اروپایی کشور روستای «مسکو» واقع است — یک خیابان و 10 خانه. بازنشستگان ساکنان عمده آنجا را تشکیل می دهند. باقی روستائیان به شهر نقل مکان کرده اند. اما ساکنان مسن روستا از این وضع شکایت نمی کنند — آرامش و سکوت و طبیعت زیبا ارزش زندگی در آنجا را دارد.
یک « مسکو» ی دیگر در ناحیه پسکوف در شمال — غرب روسیه واقع است. در آنجا نیز بخش اعظم ساکنان را بازنشستگان تشکیل می دهد. « مسکویی» ها با وجود سن بالا زندگی شادی دارند و نزد یکدیگر به مهمانی می روند و جشن ها را در کنار یکدیگر برگزار می کنند و حتی ازدواج می کنند و طلاق می گیرند. پرورش دهنده 74 ساله عسل از اورال به آنجا رفت. او به عنوان معدنچی تمام عمر در آرزوی زندگی روی زمین بود. آرزوی او فقط بعد از بازنشستگی برآورده شد. همسایه 86 ساله او تا کنون اسب سواری می کند و با مردی 30 سال جوانتر از خود ازدواج کرده است.
»مسکوی» ناحیه تورسکایا» نزدیکترین «مسکو» به پایتخت روسیه است. بر طبق افسانه های موجود، زمانی کاروان بازرگانان از آنجا عبور کرد. زیبایی این محل بازرگانان را تا عمق وجودشان تحت تأثیر قرار داد. آنها شگفت زده گفتند: « درست مثل مسکو». از آن زمان به بعد روستای « تورسکایا» را«مسکو»نامیدند. مسکو فاقد جای استراحت خاص و سرگرمی های عادی برای شهروندان است. اما ساکنان بومی از این وضع راضی اند. وقتی اشخاصی از پایتخت برای خرید زمین جهت ساخت خانه ییلاقی به آنجا می روند، ساکنان بومی نگران می شوند که «مسکویی» های پایتخت جا را برای آنها تنگ کنند. می گویند: « مسکوی ما کش نمی آید ، جا برای همه کافی نخواهد بود».
»مسکویی» های شهرستانی زندگی ساده خود را در آرامش سپری می کنند. پدیده ای عادی برای زمان معاصر: جوانان به شهرهای بزرگ می روند و افراد مسن تر دلشان می خواهد هر چه بیشتر به طبیعت نزدیک باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала