رحمانی‌فضلی در خصوص بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران توضیح داد

© Wikipedia / Masoud Bahadouriرحمانی‌فضلی در خصوص بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران توضیح داد
رحمانی‌فضلی در خصوص بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران توضیح داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در خصوص بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران توضیح داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست مشترک استانداران و سفرا در جع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره بازداشت تعدادی از روزنامه‌نگاران، گفت: بنده به‌عنوان رئیس شورای امنیت کشور از معاون اول قوه قضائیه و دادستان تهران سؤال کردم که گفتند: "مدارک و اسنادی داریم که در حال بررسی هستیم" و قرار شد پس از بررسی، مدارک را به من به‌عنوان رئیس شورای امنیت کشور هم نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر قوه قضائیه اسناد محکمه‌پسند دارد باید طبق آن اسناد این مسئله پیگیری شود. وقتی اسناد هنوز مورد قضاوت قرار نگرفته نباید در جامعه نگرانی ایجاد کرد.
رحمانی‌فضلی تصریح کرد: اگر این فضا مدیریت نشود نویسندگان و خبرنگاران دچار دغدغه خواهند شد. برای ما آرامش و امنیت جامعه بسیار مهم است.
وزیر کشور با بیان اینکه باید در آستانه انتخابات امنیت نباید جامعه برهم بخورد، افزود: هم آبرو و عزت مردم مهم است و هم منافع ملی مهم است و باید تعادل بین این دو برقرار باشد.
رحمانی‌فضلی با اعلام "ما دشمن زیاد داریم که آنها حتماً قصد نفوذ در مراکز مهم کشور را دارند و اساس مسئله نفوذ در همه کشورها مطرح است" افزود: مسئولان مرتبط با موضوع مثل وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و قوه قضائیه مسئول رسیدگی به این امور هستند، البته ما از نظر درصد و کنترل نفوذ شرایط مطلوبی داریم و در امنیت کامل به سر می‌بریم و طرح موضوع نفوذ از سوی رهبری برای بالا بردن حساسیت‌ها است.
وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: نباید از نفوذ برای تخریب یکدیگر و اتهام‌زنی استفاده کنیم. اگر از نفوذ سوءاستفاده شود به فرمایش رهبر انقلاب جفا شده است.
وی با ابراز "نباید وضعیت به‌گونه‌ای باشد که راه بیفتیم و انگشت اتهام به‌سمت هم بگیریم" خاطرنشان کرد: همه باید حساس باشند، اما این مسئله باید از مجاری قانونی پیگیری شود و اجازه دهیم قانون تعیین‌کننده همه چیز باشد.
رحمانی‌فضلی درباره تبلیغات زودرس انتخابات گفت: قانون زمان تبلیغات انتخاباتی را مشخص کرده و اگر کسی قبل از آن تبلیغات رسمی انجام دهد به‌عنوان تخلف درج خواهد شد، البته خیلی از این فعالیت‌ها از جمله سخنرانی در دانشگاه و موارد دیگر هستند که نمی‌توان در قالب فعالیت‌های انتخاباتی به حساب آورد و بیشتر حالت سخنرانی و حضور نامزدهای احتمالی در مراسم‌های مختلف دارد و تاکنون گزارشی درباره تبلیغ زودرس نداشته‌ایم، اما اگر این تبلیغ انجام شد تذکر خواهیم داد و پس از آن این تخلف درج خواهد شد و برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала