اقتصاد ایران اصلاح نمی شود مگر این که نقشه راه تغییر کند

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر اقتصاد ایران اصلاح نمی شود مگر این که نقشه راه تغییر کند
اقتصاد ایران اصلاح نمی شود مگر این که نقشه راه تغییر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم روز ملی کیفیت گفت: باید تمام وظایف غیرحاکمیتی در حوزه های اقتصادی به مردم سپرده شود و حاکمیت در امور حاکمیتی سیاستگذار و ناظر خوبی باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اقتصاد ایران اصلاح نمی شود مگر این که نقشه راه تغییر کند و دست اندرکاران غیردولتی صنعت و تولید می توانند کارگزاران نظام را در تغییر نقشه راه اقتصادی کشور یاری رسانند.
ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: دفاع مقدس نماد کیفیت جمهوری اسلامی است و گذر ایران از این دوران و تبدیل شدنش به پایه پرش نشان از نماد کیفیت در جمهوری اسلامی دارد.
نایب رییس اول مجلس ادامه داد: اذعان به شکست 1+5 در برابر ایران اذعان به کیفیت جمهوری اسلامی است و امروز ایران قدرت بزرگ سیاسی و دفاعی و موشکی است، که کاروان پرشتاب علمی کشور در شکل گیری این قدرت ها نقش تعیین کننده ای داشته است.
نایب رییس اول مجلس با تاکید بر این که جایگاه نظام جمهوری اسلامی در حوزه های سیاسی دفاعی و علمی و فرهنگی بسیار فاخر است، گفت: این جایگاه در دورانی نصیب کشور شده است که با جنگ تحمیلی 8 ساله روبرو بودیم. این در حالی است که کشور سوریه 5 سال است با چالش ها و معضلات سیاسی روبرو است و فقط با هجمه جریان های سیاسی و گروه های تندرو مواجه است و شرایط نامناسبی دارد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی طی سال های جنگ تحمیلی 8 ساله که با یک لشگر قدرتمند جهانی روبرو بود توانست ضمن مقاومت در برابر جهانخواران به دست آوردهای خوبی برسد.
ابوترابی فرد در بخشی از سخنانش اظهار داشت: ما در حوزه های اقتصادی، صنعتی، نظام بودجه ریزی، ساختار اداری و مدیریتی و نهادهای اقتصادی و سیاسی فاقد کیفیت هستیم.
وی افزود: تا نظام سیاستگذاری در حوزه سیاسی اصلاح نشود، اقتصاد کشور اصلاح نمی شود و تا سیاست های اقتصادی اصلاح نشود نهادهای اقتصادی کشور متحول نشده و تولیدات کیفی نمی شود.
نایب رییس اول مجلس خاطر نشان کرد: برای رشد یافتگی اقتصاد باید تمام ظرفیت های غیر حاکمیتی در حوزه های اقتصادی به مردم واگذار شود و کارگزاران نظام در وظایف حاکمیتی ، سیاست گذار و ناظر خوب باشند.
ابوترابی به نقش سازمان استاندارد ملی در بهبود نظام کیفی در کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان در ارتقاء نظام ارزیابی انطباق ، ارتقاء نظام اندازه شناسی انطباق و نظام اعتبار نقش تعیین کننده ای دارد البته مجلس نیز در تغییر ساختار کیفی کشور می تواند نقش کمک کننده داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала