داروی جادویی ضد گریپ

© Fotolia / Troninphotoدارو
دارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روز مصرف این دارو برای بازیافت سلامتی کافیست.

 به نوشته روزنامه « نیکه ای» داروی جادویی ساخت ژاپن  قادر است طی  یک شبانه روز بیمار را از گریپ خلاص کند. بر خلاف  داروهای  سنتی ضد  ویروس  که با ویروس  مبارزه  کرده و گذراندن دوره بیماری  را راحتت تر می کنند، داروی جدید  از مکانیزم عمل  دیگری برخوردار است.  این دارو مانع از  رسیدن آنزیم هایی به ویروس می شود  که برای  تکثیر آن ضروری است  و به این ترتیب آن را نابود می کند.  بدین ترتیب فقط یک روز مصرف این دارو برای  بازیافت سلامتی کافیست.  نام این دارو هنوز فاش نشده است.  قدیمی ترین  شرکت داروسازی  (Shionogi & Co)   تولید کننده این داروست.

 شرکت « شیونوگی» قصد دارد  تا سال 2018 میلادی فروش داروی جادویی را آغاز کند.  ابتدا باید  تأیید رسمی  کارایی  و  امنیت  این دارو  و  تمام  کارها در رابطه با دریافت مجوز  از وزارت  بهداشت و بهداری ژاپن به پایان برسد.  این دارو  اولین مرحله کلینیکی را  گذرانده و روی  صدها  بیمار داوطلب  آزمایش شده است  و  هیچگونه آسیبی به سلامتی آنها به ثبت نرسیده است.  دومین مرحله آزمایش  در ماه نوامبر آغاز می شود  که تعداد  مبتلایان به گریپ افزایش می یابد. در واقع کارایی  این دارو  هنوز  ثابت نشده است و باید راه  دشوار از اختراع  تا تولید  را بگذراند.

یونِدا یوسیهیرو مدیر عامل  انستیتوی  ملی  نوآوری های بیو طب، تندرستی و  تغذیه ژاپن،  در این خصوص گفت:  این موضوع فقط به ژاپن مربوط نمی شود.   اختراع داروهای جدید  با  پژوهش های بنیادی در ارتباط است.  نمونه  جوایز نوبل سال جاری  گواه این امر است.  متخصصان و دانشمندان  تا مرحله معرفی اختراع خود پیش می روند  و کارهای بعدی — آزمایشات گسترده کلینیک،  تست دارو و دریافت مجوز و کارهای دیگر  از طرق شرکتهای داروسازی انجام می شود. اما تجربه نشان داده است که حتی آینده دارترین داروها  همیشه به  مرحله تولید نمی رسند.  یعنی بین مخترعان، محققان  و  تولید کنندگان گویی « یک ناحیه  بیجان» قرار دارد که رسیدن دارو به مرحله تولید و ورود به بازار را دشوار می سازد. انستیتوی ما دو سال پیش برای  پر کردن این خلاء  و برای  انتقال  نتایج کار  محققان  ما  در رشته کاربردی  تأسیس شد.

 اما به عقیده  متخصص ژاپنی،  رساندن داروهای جدید به مرحله تولید  مشکل اصلی نیست.  مهمترین مسأله  پیر شدن  نسل کنونی در ژاپن است که مشکل جدی برای  سیستم بازنشستگی  و  بهداشت و بهداری  ایجاد می کند.

— در ژاپن تعداد  افراد مسن — 70 سال و حتی  80 سال —  خیلی زیاد است.  می توان به چنین  طول عمری افتخار کرد.  اما موضوع این نیست که بتوان به چنین سن  بالایی رسید، بلکه مسأله در آن است که  در سنین بالا  سلامتی خود را حفظ کرد  و  مستعد به انجام کارهای شخصی خود بود.  در  سن از 70 تا 80 سال، نمی توان افراد سالمی پیدا کرد و هزینه  درمان آنها  خیلی بالاست.  اگر پزشکان متخصص  به اندازه کافی  وجود دارند، کمبود پرستار محسوس است.  دولت مجبور می شود از  نیروی کار خارجی دعوت به همکاری کند.  از جمله  به عنوان پرستار  و مراقب.  از ساکنان فیلیپین  و  دیگر کشورهای آسیایی  برای کار به ژاپن دعوت می شود.  اما اکنون  توجه  نه به  دارو و مراقبت، بلکه ایجاد مجموعه کامل اقدامات   مبذول می شود  که تأمین کننده  حفظ سلامتی سالخوردگان است —  تغذیه، ورزش، سبک زندگی. این مهم یکی از جهات  فعالیت انستیتوی ماست…»

 تابستان  سال جاری  انستیتوی نوآوری  های پزشکی ، تندرستی و تغذیه ژاپن  و مرکز  علمی — عملی کودکان دفاع ضد رادیو اکتیو روسیه، موافقتنامه  همکاری  به امضا رسید.  و هر چند انستیتوی ژاپنی بطور مستقیم به  پژوهش های رادیو اکتیو  نمی پردازد، نمی تواند عامل رادیو اکتیو را نادیده بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала