سیندروم نا آشنای توی آینه

© Fotolia / dimitriyچهره خندان زن جوانی در آینه
چهره خندان  زن جوانی در آینه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیماران خویشاوندان خود را « دو تا» می بینند.

یک  اتفاق غیر عادی در فرانسه رخ داد:  مرد 78 ساله ای  ابتدا خود را در آینه  نشناخت و بعد  به دعوا و داد و بیداد با ناآشنای توی آینه پرداخت.

 بیمار « بی.»  78 ساله  در بخش اعصاب  بیمارستان « تورس»  بستری شد. بیمار  طی 10 روز  بستری، از وجود آدم نا آشنایی در خانه اش  شکایت کرد.  او آدم غریبی بود، در آینه توی حمام قایم شده بود و شباهت زیادی به  « بی.»داشت:  همان رنگ مو،  اندام و حتی همان لباس و ژست.

پیرمرد  با مهمان ناخوانده در آینه حرف می زد و با او دوست شد و حتی غذا برایش می برد. اما  مهمان توی آینه قدر مهماننوازی پیرمرد را ندانست و با دیدن او خشمگین می شد.  بالاخره دختر « بی.» او را به بیمارستان  منتقل کرد.  معاینات کلینیکی هیچگونه  نتیجه ای نداد: مرد  خویشاوندان را شناخت و بخوبی  از عهده انجام کارهایش برآمد. آزمایشات  هم نرمال بودند.

اما توموگرام مغناطیسی، آتروفی قطعات خلفی مغز را نشان داد. با درمان حال پیرمرد خوب شد و سه ماه بعد دیگر خبری از نا آشنای توی آینه نبود.

متخصصان این  نوع موارد  نادر را « سیندروم  دوگانه» می نامند  که بیشتر در بین سالخوردگان رایج است.  آنها خویشاوندان  و  نزدیکان خود را « دو تا» می بینند.  در مورد بیمار « بی.»  خشم او متوجه  عکس خودش در آینه شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала