حملات هوایی آمریکا روزانه $8 میلیون هزینه دارد

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر .حملات هوایی آمریکا روزانه $8میلیون هزینه دارد
.حملات هوایی آمریکا روزانه $8میلیون هزینه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هزینه حملات هوایی آمریکا در خاور میانه روزانه بالغ بر هشت میلیون دلار است که این رقم دو تا چهار بار بیشتر از هزینه حملات هوایی روسیه در سوریه تخمین زده می شود.

آن پاترسون، مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور میانه در نشست گفت و شنود در کنگره آمریکا گفت: "حملات هوایی در این منطقه روزانه تا هشت میلیون دلار برای آمریکا هزینه دارد". وی خاطر نشان کرد که این رقم شامل عراق و تمامی کمپین هوایی آمریکا در خاور میانه است.
با این حال ویکتوریا نولند، مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت که هزینه عملیات روسیه در سوریه بین دو تا چهار میلیون (دلار) در روز و یا اندکی بیش از آن تخمین زده می شود.

آمریکا از ماه اوت سال 2014 میلادی به اراضی تحت کنترل داعش در عراق ضرباتی وارد کرده و از ماه سپتامبر همان سال حملات هوایی را به مواضع این گروه در سوریه با کمک تعدادی از شرکای غربی وعربی خود آغاز کرده است.
روسیه از 30 سپتامبر سال جاری حملات هوایی دقیق به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای روسی از آن زمان ده ها هدف از تاسیسات زیرساختی از جمله مراکز فرماندهی و انبارهای مهمات متعلق به تروریست ها را منهدم کرده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала