آمریکای دیروز با سفارتخانه‌اش دنبال نفوذ و کودتا بود، امروز با "مذاکره"

© Flickr / jnn1776آمریکای دیروز با سفارتخانه‌اش دنبال نفوذ و کودتا بود، امروز با "مذاکره"
آمریکای دیروز با سفارتخانه‌اش دنبال نفوذ و کودتا بود، امروز با مذاکره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین شیخ‌الاسلام از شرکت کنندگان در تسخیر سفارت آمریکا در ایران می‌گوید: آمریکای امروز همان آمریکای 57 است؛ ولی تاکتیک‌هایش عوض شده است. آن‌روزها آمریکا از طریق سفارتخانه و جاسوسخانه‌اش دنبال نفوذ و کودتا بود و امروز همین هدف را از طریق "مذاکره" دنبال می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم: حسین شیخ‌الاسلام از دانشجویان پیرو خط امام با تبریک روز 13 آبان، گفت: 13 آبان را باید از این جهت گرامی‌بداریم که پوزه آمریکایی‌ها در آن روز به خاک مالیده شد و آمریکایی‌ها سیلی سختی از ملت و دانشجویان ایران خوردند.
وی با بیان اینکه واقع امر این است که دنیا همیشه 2 جبهه بوده و هم اکنون نیز 2 جبهه است، به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید: "الَّذینَ آمَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلوا أَولِیاءَ الشَّیطانِ ۖ إِنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفًا" اشاره کرد و گفت: قرآن تقسیم بندی می‌کند و می‌فرماید عده‌ای برای طاغوت و عده‌ای برای حق مبارزه می‌کنند و این قاعده از ابتدای بشر بوده است که این اصل مهم، فلسفه تاریخ را می‌سازد.
شیخ‌الاسلام با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها خودشان بستر تسخیر لانه جاسوسی را فراهم کردند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها سابقه خیلی بدی علیه ملت ایران داشتند، از بحث کودتای 28 مرداد گرفته تا ماجرای ملی شدن صنعت نفت و صدها موارد خصومت آمیز دیگر از اقداماتی بود که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران انجام داده بودند. آنها حتی به آقای دلاس گفتند شرح حال کودتا را بنویسد و به‌عنوان کتاب در دنیا پخش کنند لذا آنها می‌خواستند قدرت خودشان را نشان دهند اما دانشجویان ایران با تسخیر پایگاهی که کودتا را مدیریت و اداره کرده بودند، سیلی محکمی به آمریکایی‌ها زدند به‌طوری که صدایش در عالم پیچید.
وی با ابراز "اگر حمایت امام راحل از دانشجویان بعد از تسخیر لانه جاسوسی نبود، قطعاً این اقدام موفق نمی‌شد"، تأکید کرد: امام وقتی احساسات و اعتقادات پاک جوانان را دیدند، از دانشجویان حمایت کردند.
سفیر اسبق ایران در لبنان با تأکید بر اینکه خصومت آمریکایی‌ها با ملت ایران هیچ‌گاه کم نشده است، افزود: اگر می‌گوییم خصومت آمریکایی‌‌ها در برابر ملت ایران بیشتر شده به‌دلیل آن است که مقاومت ما در مقابل آنها بیشتر شده است؛ ممکن نیست کسی ادعا کند که آمریکایی‌ها از خصومت خود علیه ملت ایران کوتاه آمده است، و اگر بگوید حرف غیرمنطقی است، چرا که آنها از ترفندهای مختلف برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند.
وی، علت اصلی خصومت آمریکا با ملت ایران را "وجود مردم ایران" دانست و گفت: مشکل آنها با ما، مشکل وجود و عدم است؛ می‌خواهند ما نباشیم و حذف بشویم و اگر تا امروز نتوانستند ما را حذف کنند، به‌دلیل قدرت ما بوده است. بعد از تسخیر لانه جاسوسی همه دیدند چگونه سروصدا کردند اما دیدیم که در نهایت هیچ غلطی نتوانستند بکنند چون آنها فقط فریاد می‌زنند و در عمل هیچ چیز نیستند.
شیخ‌الاسلام گفت: ما رهبر جریان ضدظلم، عدالت‌خواه، مردم سالاری دینی و حق هستیم و آمریکا رهبر جریان باطل، ضدعدالت و باطل است، لذا وجود ما عدم آنها و وجود آنها عدم ماست پس باید گفت که ممکن نیست که در عالم وجود و عدم‌وجود با یکدیگر کنار بیایند و اگر هم می‌بینیم امروز رفتارهای نمایشی دارند، این هم ترفندی برای مقابله و مبارزه با انقلاب اسلامی و ملت ایران است.
سفیر اسبق ایران در لبنان، با بیان آمریکا هیچ تغییر نکرده است و همان شیطان بزرگی هست که امام(ره) فرموده بود، اظهار داشت: اینکه بگویند: "اگر کاری با آمریکا نداشته باشیم آنها دست از خصومت با ملت ایران برمی‌دارند"، ساده‌لوحانه است؛ آنها قطعنامه دادند چون تصور می‌کردند با قطعنامه و تحریم می‌توانند ما را از بین ببرند حالا که می‌بینند قطعنامه و تحریم‌ کارساز نیست دست به اقدامات دیگری می‌زنند و ترفند مذاکره را در برنامه قرار می‌دهند.
وی افزود: آمریکا برای نابودی ما کارهای مختلف کرده و می‌کند، شکل کارها عوض می‌شود اما هدف تغییر نمی‌کند، البته ما هم برای مقابله با آمریکا و احقاق حقوق‌‌مان کارهای مختلف کرده و می‌کنیم؛ جنگ ما با آمریکا همه‌جانبه است؛ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، نظامی، فرهنگی و همه مهمتر ایدئولوژیک است که نوع ایدئوولوژیک آن تعیین کننده است.
شیخ‌الاسلام با بیان اینکه خطر بزرگ این است که برخی در داخل تصور کنند نشستن با آمریکا دور میز مذاکره نشانگر کاهش خصومت آمریکاست، افزود: آن برادری که با آمریکایی‌ها دور میز مذاکره می‌نشیند باید بداند که اگر آمریکایی‌ها بتوانند همان لحظه ما را نابود کنند، قطعاً اقدام می‌کنند، پس باید بدانیم با ما دور میز مذاکره نشسته‌اند تا ما را نابود کنند.
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 13 آبان، تجلی مبارزه با آمریکاست، گفت: 13 آبان برای مردم ایران یک روز بزرگ و تاریخی است و روزی است که اولین سیلی از سوی دانشجویان ایرانی به گوش آمریکایی‌ها زده می‌شود.
شیخ الاسلام در پایان تأکید کرد: آمریکای امروز همان آمریکای 57 است و اگر امروز هم آمریکا جاسوسخانه‌ای با پوشش سفارت در ایران داشت، برای تسخیر آن اقدام می‌‌کردم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала