گزارش و تحلیل

رسانه‌ها: کارشناسان گفتند که علت احتمالی سقوط ایرباس در مصر اختلال در نفوذ ناپذیری آن بود

© Sputnik / Maxim Grigoryev /  مراجعه به بانک تصاویر The wreckage of Kogalymavia's Airbus A321 passenger airliner
The wreckage of Kogalymavia's Airbus A321 passenger airliner - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه روسی «کامرسانت» نوشت: کارشناسان مصر و روسیه پس از بازرسی محل سقوط هواپیمای ایرباس ای 321 متعلق به «کوگالیماویا» در شبه جزیره سینا مصر احتمال دادند که تلاشی آن ممکن بود حتی در هوا صورت گیرد و حدس زدند که علت آن ممکن است از دست دادن سریع کیپ بودن آن در هوا باشد

 کارشناسان به این امر توجه کردند که لاشه های هواپیما  در فضای  گسترده ای به طول 8 و وسعت 4 کیلومتر کشف شد و برخی اشیاء دورتر از این مسافت یافت شد.

این روزنامه سپس نوشت: سانحه مشابهی در حومه «چرکسک» روسیه در 1997 بوقوع پیوست که در آنجا هواپیمای «آن- 24» متعلق به شرکت هواپیمایی «استاوروپل» سقوط کرد. علت سانحه خرابی بدنه و جدایی بخش عقبی آن بود. خبرگان فرضیه خود را با این مدلل کردند که لاشه ها در اراضی به شکل بیضی به وسعت 10/5 بر 2/5 کیلومتر پراکنده شده بود. کارشناسانی که در محل سانحه ایرباس کوگالیماویا کار کردند بعید ندانستند که با این هواپیما حادثه مشابهی روی داد.

تنها دلیل خرابی هواپیما در هوا ممکن است بر اثر اختلال سیستم مکانیکی باشد - اسپوتنیک ایران
تنها دلیل خرابی هواپیما در هوا ممکن است بر اثر اختلال سیستم مکانیکی باشد

با این حال این روایت نهایی نیست و منابع دیگر «کامرسانت» می‌گویند که سناریو های مربوط به انفجار در بخش محموله ها و موتور ناسالم و بدنه کهنه هم محتمل هستند.

روایت عمل تروریستی نیز از نظر انداخته نشده است. «دزموند رس» خلبان سابق و کارشناس در امور امنیت هوایی به «اسپوتنیک» گفت که ممکن است که تروریست ها آن هواپیما را سرنگون کرده باشند. او گفت:

این هواپیما بر فراز منطقه خطرناکی در حال پرواز بود ولی ارتفاع پرواز به حد بالا بود. الان در جهان تعداد مناطق نا امن بقدری زیاد است که عملاً ممکن نیست بر فراز آن‌ها پرواز نکرد. بویژه در این حوزه.

کارشناسان: احتمالا افت دمای هوا در داخل سالن باعث سقوط هواپیمای ایرباس در مصر شده - اسپوتنیک ایران
کارشناسان: احتمالا افت دمای هوا در داخل سالن باعث سقوط هواپیمای ایرباس در مصر شده

«کامرسانت» نوشت: بهر حال مشخص کردن علت این سانحه کار آسانی نخواهد بود. باید تا پایان رمزگشایی از جعبه های سیاه و رو زمین کشیدن و بازرسی دقیق لاشه ها در آشیانه و انجام بازرسی دقیق بمانیم و شاید آنگاه معلوم خواهد شد که چه چیز منجر به بروز سانحه در شبه جزیره سینا شد. رس گفت:

جعبه های سیاه پیدا شده و در نتیجه اطلاعات بس کافی کشف خواهد گردید تا گفته شود چه رخدادی بوقوع پیوست.

گفتنی است که هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی کوگالیماویا 31 اکتر در مسیر شرم الشیخ — سنت پترزبورک در حال پرواز بود و در شبه جزیره سینا سانحه دید، بر اثر سقوط هواپیما تمام 217 مسافر و 7 نفر خدمه جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала