از سرگیری مذاکرات مستقیم میان طرفین درگیری در یمن، تا دو هفته دیگر

© Sputnik / Stringerاز سرگیری مذاکرات مستقیم میان طرفین درگیری در یمن، تا دو هفته دیگر
از سرگیری مذاکرات مستقیم میان طرفین درگیری در یمن، تا دو هفته دیگر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، با اشاره به اینکه تا دو هفته دیگر مقدمات لازم برای برگزاری مذاکرات مستقیم میان طرفین درگیری در یمن، فراهم می‌شود گفت که مکان مذاکرات ژنو یا مسقط خواهد بود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «اسماعیل ولد الشیخ أحمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، اعلام کرد که آمادگی‌های لازم برای از سرگیری مذاکرات مستقیم میان طرفین درگیری در یمن، تا دو هفته دیگر در حال حصول است.
وی در گفت‌وگو با رادیو سازمان ملل در روز گذشته گفت: سازمان ملل بر تدارک برای مذاکرات مذکور نظارت دارد تا شرایطی که در نشست سابق ژنو روی داد، تکرار تشود.
ولد الشیخ تاکید کرد که زمان تدارک برای این مذامرات 2 هفته طول خواهد کشید و درباره مسائلی که در این مذکرات طرح خواهد شد و نیز مکان مذاکرات، رایزنی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، زمینه‌سازی‌ برای این مذاکرات با انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن در مسقط و با دولت مستعفی یمن در ریاض صورت خواهد گرفت و مذاکرات مستقیم نیز در ژنو یا مسقط انجام خواهد شد.
ولد الشیخ در ادامه از وجود فضای عدم اعتماد میان طرفین درگیری ابراز تاسف کرد و گفت که همین مسئله مانع اصلی بر سر راه انجام موفق مذاکرات صلح است.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط»، فرستاده سازمان ملل در ادامه بر ضرورت انجام اقداماتی نظیر آزادسازی زندانیان و ایجاد گذرگاه‌های امن انسانی در شهرهایی مثل تعز به منظور ایجاد فضایی از اعتماد میان طرفین تاکید کرد.
وی سپس به مذاکرات با شاهزاده «محمد بن نایف» ولیعهد، شاهزاده «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان اشاره و بر ضرورت تدوین یک راهکار مسالمت‌آمیز برای بحران یمن تاکید کرد.
فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن افزود: کشورهای عضو ائتلاف عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج [فارس] نقشی اساسی در ازسرگیری مذاکرات، اعتمادسازی میان طرفین و کمک به مرحله پس از مذاکرات دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала