ولایتی: داعشی ها به دنبال نفوذ در آسیای مرکزی هستند

ولایتی: داعشی ها به دنبال نفوذ در آسیای مرکزی هستند
ولایتی: داعشی ها به دنبال نفوذ در آسیای مرکزی هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ویکتور ایوانوف، رییس ادراه فدرال فدراسیون روسیه در امور مقابله با مواد مخدر که برای بازدید در ایران به سر می برد اعلام کرد تروریستهای عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) قصد دارند به آسیای مرکزی رخنه کنند.

به گزارش خبرگزاری"ایسنا"، ولایتی تصریح کرد: ما می دانیم تروریست ها به دنبال نفوذ در آسیای مرکزی هستند که حوزه امنیتی ایران و روسیه و حتی چین است و ما نمی توانیم نسبت به طراحی های صورت گرفته برای منطقه بی تفاوت باشیم. قاچاق مواد مخدر و تروریسم موضوعی به هم پیچیده و مرتبط به یکدیگر است و همکاری ایران و روسیه برای جلوگیری از این خطر رو به گسترش ضروری است.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پدیده تروریسم توسط افراطی های به اصطلاح مسلمان صورت می گیرد که القاعده و داعش جزو انها هستند و بخشی از منابع مالی آنها از محل تولید و قاچاق مواد مخدر تامین می شود. این گروه ها کشتن آدم‌های بی گناه را جایز می دانند و از این رو استفاده از مواد مخدر برای تامین مالی شان را نیز مجاز می دانند.
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала