گزارش و تحلیل

دروغ بزرگ در باره برنامه هسته ای ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Russian President V. Putin took part in session of the International discussion club "Valday"
Russian President V. Putin took part in session of the International discussion club Valday - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا ضمن صحبت کردن در باره خطر هسته ای ناشی از ایران جهانیان و روسیه را فریب می داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی همایش «والدای» در روز پنج شنبه اعلام کرد:

ولادیمیر پوتین در حال سخنرانی در باشگاه «والدای» در سوچی - اسپوتنیک ایران
دروغ های آمریکا

«به گونه‌ای که ما می‌دانیم به بهانه خطر موشکی- هسته ای از سوی ایران پایه اساسی امنیت بین‌المللی دروان حاضر — قرارداد محدود کردن دفاع ضد موشکی تخریب شده. آمریکا به صورت یکجانبه از آن خارج شد. در ضمن امروز برنامه هسته ایران حل شده و همانگونه که ما گفته بودیم هیچ خطری از طرف ایران نبود. علتی که مثل اینکه شرکای آمریکایی ما را وادار کرد که به ایجاد سیستم پدافند موشکی بپردازند از بین رفت. ما حق داشتیم در توقع آن باشیم که کار آمریکا روی توسعه سامانه های ضد هوایی قطع شود. ولی در‌واقع چه شد؟ هیچ چیز پایان نیافت و بر عکس کار ها ادامه یافت. چند روز پیش اولین آزمایش سیستم پدافند هوایی آمریکا در اروپا انجام شد. این جریان چه معنا دارد؟ این به معنای آن است که ما هنگامی که با شرکای آمریکایی بحث کردیم حق داشتیم. ما و کل دینا را باز هم سعی می‌کردند گمراه کنند و ساده گفته شود فریب دادند".

لازم به یادآوری است که در تاریخ 20  اکتبر  آزمایش ها مطابق برنامه پدافند هوایی آمریکا برای اولین بار در اروپا انجام شد.

در 2009  هنگام دیدار سران اتحادیه اروپا و آمریکا در پراگ باراک اوباما اعلام کرد که هدف برنامه اروپایی پدافند هوایی آمریکا صرفاً ایران است که امنیت ایالات متحده را به مخاطره می اندازد. از آن وقت تا کنون زمان زیادی سپری شده است. در ماه ژوئیه سال جاری راه حل سیاسی برنامه هسته ای ایران یافت شده ولی موضع وزارت امور خارجه آمریکا تغییر نکرده است.  این گفته‌ها از واشنگتن به گوش می‌رسد که لزومی ندارد که  برنامه پیشرفت پدافند هوایی اروپایی بازنگری شود. نمایدگان رهبری ناتو همین دیدگاه را پیش کشیدند.

به گفته حسن بهشتی پور تفسیرگر سیاسی کانال تلویزیونی انگلیسی زبان «پرس تی وی» ایران استاندارد های دوگانه آمریکا عیان و هویدا است. وی افزود:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала