لاوروف: نظامیان روسیه و اردن قرار گذاشتند از طریق مکانیزمی در امان تلاش های خود در مبارزه با تروریست ها را هماهنگ کنند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Russian Foreign Minister Sergey Lavrov
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه و اردن درباره هماهنگی نظامیان خود در سوریه به توافق رسیدند.

وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت:" نظامیان دو کشور از طریق یک مکانیزم کاری در امان، پایتخت اردن عملیات خود را هماهنگ خواهند کرد".

ناصر جوده ، وزیر امور خارجه اردن  اعلام کرد کشور وی امیدوار است کار مرکز مشترک هماهنگی نظامیان دو کشور در سوریه  ثمر بخش باشد. 

وزیر امور خارجه اردن  پس از دیدار با لاوروف در وین گفت: "ما البته در مبارزه با تروریسم در خطوط مقدم شرکت می کنیم که از جمله به خاطر نزدیکی خاک سوریه هماهنگی شدید با طرفهای ذینفع در راستای منافع امنیت ملی را طلب می کند. این امر علاوه بررایزنی های نزدیک و پرتحرک فعلی ما  با روسیه،  ضرورت هماهنگی نزدیک بویژه بین نظامیان دو طرف را به وجود می آورد. این آن مکانیزمی است که ما از طریق ادامه تماس های خود برقرار می کنیم. من امیدوارم این مکانیزم در مبارزه با تمام گروه های تروریستی و افراطی در سوریه و غیره ثمر بخش باشد".

لاوروف گفت: " ما معتقدیم همزمان با روند های سیاسی،  گسترش شدید تلاش ها در مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه ضرورت دارد.طبق توافق حاصله بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و عبدالله دوم،پادشاه اردن به عنوان ادای سهم در حل این مسئله قرار گذاشتیم عملیات خود از جمله عملیات هوایی را از طریق یک مکانیزم کاری در امان هاهنگ سازیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала