ظریف: آزمایش موشکی ایران ارتباطی با توافق هسته ای ندارد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: آزمایش موشکی ایران ارتباطی با توافق هسته ای ندارد
ظریف: آزمایش موشکی ایران ارتباطی با توافق هسته ای ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود در تهران اعلام کرد که آزمایش موشکی این کشور به قطعنامه 2231 شورای امنیت ارتباطی ندارد و بر توافق هسته ای موسوم به برجام تاثیرگذار نیست

به گزارش خبرگزاری "ایسنا"، وزیر خارجه ایران در این خصوص تاکید کرد: "همه اذعان کرده اند که آزمایش موشکی ما هیچ ارتباطی به برجام ندارد. خود ایالات متحده هم تکرار کرده است که برجام هیچ اشاره ای به بحث موشکی ندارد".
وی گفت: "ما اعتقاد داریم آزمایش موشکی ما به قطعنامه 2231 ارتباطی ندارد چرا که براساس این قطعنامه از موشک هایی که برای توانمندی هسته ای طراحی شده اند، صحبت می کنیم و هیچ یک از موشک های جمهوری اسلامی ایران برای توانمندی هسته ای طراحی نشده اند. اصولا برنامه موشکی ایران یک برنامه دفاع مشروع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است و این برنامه هیچ ارتباطی با قطعنامه های شورای امنیت پیدا نمی کند".
وزیر خارجه ایران افزود: "جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده و باز هم نشان خواهد داد که صلاح هسته ای هیچ جایی در دکترین دفاعی ما نداشته و نخواهد داشت و موشک های ما هم برای حمل کلاهک های هسته ای طراحی نشده است".

ایران یک شنبه گذشته از آزمایش  یک موشک دوربرد خبر داد. آمریکا در رابطه با این آزمایش، ایران را به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت متهم کرده و اعلام کرد که فصد دارد این مساله را در شورای امنیت مطرح و بررسی کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала