ارتش ترکیه تائید کرد که هواپیمای سرنگون شده در مرز سوریه، پهپاد بوده است

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش ترکیه تائید کرد که هواپیمای سرنگون شده در مرز سوریه، پهپاد بوده است
ارتش ترکیه تائید کرد که هواپیمای سرنگون شده در مرز سوریه، پهپاد بوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاد مشترک ارتش ترکیه تائید کرد که هواپیمای سرنگون شده در مرز سوریه، پهپاد بوده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی ترکیه با استناد به ستاد مشترک ارتش این کشور، هواپیماهای اف ـ16 نیروی هوایی ترکیه یک پهپاد را که معلوم نیست متعلق به کدام کشور است و سه بار حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود، در نقطه مسکونی "دلی عثمان" در استان کیلیس سرنگون کرده اند. خاطرنشان شده که قطعات این بالگرد پیدا شده و در دست مطالعه قرار دارد.
پیشتر ستاد مشترک ارتش ترکیه از سرنگونی یک هواپیمای ناشناس توسط جنگنده های این کشور به خاطر نقض حریم هوایی خبر داده بود.
به گزارش سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ، تمام هواپیماهای روسی پس از اجرای ماموریت های خود به پایگاه خود بازگشته و پهپاد های روسیه نیز طبق برنامه فعالیت می کنند.
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیات از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
طبق آخرین اطلاعات نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به صدها موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناو های روسیه دردریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده اند که دقت این شلیک تا 5 متر بوده است.
اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала