گزارش و تحلیل

اشتباهات حملات هوایی آمریکا در افغانستان - قسمت دوم

© AP Photo / Massoud Hossainiاشتباهات حملات هوایی آمریکا در افغانستان - قسمت دوم
اشتباهات حملات هوایی آمریکا در افغانستان - قسمت دوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک با ابراز تاسف و تاثر، به موارد متعددی که بر اثر بمباران های آمریکا منجر به کشته شدن شهروندان غیرنظامی افغانستان گردیده، اشاره می کند.

۳۰ ژوئن سال ۲۰۰۷، در نتیجه بمباران مقر طالبان در منطقه حیدرآباد واقع در ولایت هلمند توسط هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده، بنا به گزارش منابع مختلف، از ۳۵ تا ۸۵ شبه نظامی به قتل رسیده و از ۴۵ تا ۱۰۰ غیرنظامی، کشته شدند.

۴ جولای ۲۰۰۸، بالگردهای رزمی آمریکایی، عملیاتی را در منطقه وایگلِ ولایت نورستان به انجام رساندند. بر اساس اعلامیه فرماندهی ایالات‌متحده آمریکا، در این عملیات دو دستگاه خودرو مورد حمله قرار گرفت که گویا سرنشینان آنها، شبه نظامیانی بودند که قبلا با خمپاره به سوی پایگاه نظامی آمریکا شلیک کرده بودند. یک روز پس از این حادثه، تمیم نورستانی، فرماندار این ولایت اعلام کرد که قربانیان عملیات هوایی، ۲۲ غیر نظامی از جمله کودکان و زنان بودند.

۶ جولای ۲۰۰۸، خودروهای یک کاروان عروسی در منطقه ده بالا واقع در ولایت ننگرهار توسط هواپیماهای آمریکایی بمباران شدند که بر اساس گزارش مسئولین محلی، ۲۷ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان به قتل رسیدند. سروان کریستین پاترسون، نماینده پنتاگون ضمن رد این خبر اعلام داشت که وزارت دفاع آمریکا هیچگونه اطلاعی در خصوص کشته شدن شهروندان غیرنظامی در این منطقه ندارد.

۲۲ آگوست ۲۰۰۸، در نتیجه حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی درروستای عزیزآباد واقع در ولایت هرات، از ۷۸ تا ۹۲ غیرنظامی قربانی شدند. هدف این بمباران ها، یکی از فرماندهان نظامی جنبش طالبان بود. در اکتبر ۲۰۰۸ وزارت دفاع ایالات‌متحده به کشته شدن ۳۳ غیرنظامی در این عملیات، اعتراف کرد.
۳ نوامبر ۲۰۰۸، یک مجلس عروسی در روستای باغتو در ولایت قندهار، مورد حمله نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار گرفت که بر اساس گزارش مقامات افغانی، ۲۶ شبه نظامی و ۳۷ غیرنظامی (۲۳ کودک و ۱۰ زن) کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند.


پایان بخش دوم از رادیو اسپوتنیک

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала