لاوروف: عراق از روسیه رسما درخواست نکرده در مبارزه با داعش کمک کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: عراق از روسیه رسما درخواست نکرده در مبارزه با داعش کمک کند
لاوروف: عراق از روسیه رسما درخواست نکرده در مبارزه با داعش کمک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اعلام کرد بغداد رسما از مسکو درخواست نکرده در مبارزه با داعش کمک کند.

لاوروف ضمن بیان این مطلب افزود:" نکته مهم برای ما این نیست که ببینیم در کجا می توانیم به کسی به تنهایی کمک کنیم. این جبهه در هرحال شکل گرفته است. نه ما و نه آمریکایی ها به تنهایی نمی توانیم به نتیجه برسیم. خطرچنان است که همانطوری که رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت باید واقعا ائئتلاف ضد هیتلری را به خاطر آورد".
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیلت از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
طبق آخرین اطلاعات نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به صدها موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناو های روسیه دردریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده اند که دقت این شلیک تا 5 متر بوده است.
اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала