ایجاد سیستم کشف استخدام کنندگان برای داعش در اینترنت

© Flickr / Charis Tsevisافزایش بیش از دو برابر حساب های کاربری داعش در شبکه های اجتماعی
افزایش بیش از دو برابر حساب های کاربری داعش در شبکه های اجتماعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان روسیه در حال ایجاد سیستم کشف استخدام کنندگان افراد برای عضویت در گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) از طریق اینترنت هستند.
بر اساس گزارش روزنامه روسی "ایزوستیا"، یوگنی وندیکتوف، مدیر مرکز مطالعات قانونیت و اعتراضات سیاسی روسیه ضمن اعلام این مطلب افزود کارشناسان دین شناس و عرب شناس به این طرح جلب شده و به مطالعه صفحات مشکوک در شبکه های اجتماعی خواهد پرداخت. همچنین متخصصان فناوری اطلاعات، آدرس IP افراط گرایان احتمالی را تعیین خواهند کرد  .
برای پیدا کردن استخدام کنندگان افراد برای عضویت در داعش از نرم افزار  «Laplace's demon»  استفاده خواهد شد که در بهار سال 2015 تهیه شده و از آن برای نظارت و مطالعه گروه های افراط گرا در شبکه های اجتماعی فیس بوک، وکونتاکته (vk)، livejournal و توییتر با هدف جلوگیری از ناآرامی های عمومی احتمالی ستفاده می شود. 
به گزارش "ایزوستیا"،این نرم افزار از سال آینده به جستجوی حساب های کاربری مظنون به داشتن ارتباط با داعش خواهد پرداخت. کارشناسان مرکز مطالعات قانونیت و اعتراضات سیاسی روسیه برای این کاربران پیام هایی به زبان عربی ارسال کرده و پس از دریافت جواب، آنرا بررسی خواهند کرد.
علاوه براین به استخدام کننده احتمالی لینکی داده شده که اگر فرد مشکوک به آن مراجعه کند، درباره رایانه و نرم افزار خود به سازنده نرم افزار Laplace's demon» »  اطلاعات خواهد داد.
یوگنی وندیکتوف خاطرنشان ساخت متخصصان با دانستن این مشخصات از امکان دسترسی کامل به رایانه مورد نظر برخوردار خواهند شد.
به گفته طراحان نقل قول های تحریفی از قرآن مجید، برخی از سخنان قصار به زبان عربی و تفسیرهای مشکوک از جمله علایم حساب کاربری استخدام کننده داعش محسوب خواهند شد.
آلکسی فیلاتوف، نایب رئیس اتحادیه بین المللی پیش کسوتان گروه ضد تروریستی "آلفا" معتقد است همچنین ایجاد مشخصات قربانیان استخدام کنندگان برای داعش نیز ضرورت دارد.
آلکسی فیلاتوف می گوید:" باید درک شود که چرا توانستند شخص را استخدام کنند… باید متخصصان از جمله روانشناسان و ماموران انتظامی به این کار جلب شوند". 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала