ناسا برنامه مرحله به مرحله پرواز به مارس را منتشر کرد

© Photo / NASA/JPL-Caltechناسا برنامه مرحله به مرحله پرواز به مارس را منتشر کرد
ناسا برنامه مرحله به مرحله پرواز به مارس را منتشر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملی فضایی امریکا برنامه کامل پرواز به مارس را در سایت این سازمان منتشر کرده است. 34 مین سند به صورت فایل پی دی اف شامل هر سه مرحله پرواز انسان به سیاره سرخ را با جزییات شرح می دهد.

اولین مرحله تحت عنوان «حمایت از زمین» نام دارد. این مرحله هم اکنون آغاز شده و شامل سلسله تحقیقات آزمایشگاهی روی مدار ایستگاه فضایی بین المللی است. هدف از این مرحله مطالعه روی تاثیرات فضا بر ارگانیسم بدن انسان و همچنین تجهیزات ارتباطی، سیتم حمایت حیات، فن آوری 3 دی، انتشار تصاویر و غیره است.
مرحله دوم که «فضای آزمایشی» نام گرفته باید از سال 2018 آغاز شود و روی مطالعات فضای اطراف ماه متمرکز می شود. در این مدت قرار است سفینه اوریون Orion و موشک های اس ال اس SLS به فضا پرتاب شوند و دو سال پس از آن ماموریت تصرف یک سیارک در کنار زمین و ارسال آن به فضای آزمایشی انجام خواهد گرفت. در آزمایشگاه می توانند روی این سیارک مطالعات دقیق تری انجام دهند. علاوه بر این در مرحله دوم تنوع فن آوری حفظ و بازتولید منابع لازم برای تامین حیات بررسی خواهد شد.
در مرحله سوم که «جدایی از زمین» نام دارد، فناوری های آزمایش شده در مرحله اول و دوم مورد استفاده قرار می گیرند و عملیات سفینه با سرنشین در نزدیکی مارس انجام می گیرد. عملیات از قمرهای سیاره آغاز شده و با فرود بر سطح سیاره به پایان می رسد. مدت زمان انجام این مرحله هنوز در برنامه مشخص نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала