گزارش و تحلیل

حمایت ایران از عملیات نظامی روسیه در عراق

© AP Photo / Militant websiteحمایت ایران از عملیات نظامی روسیه در عراق
حمایت ایران از عملیات نظامی روسیه در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا عملیات نظامی – هوایی نیروی هوایی روسیه در عراق آغاز خواهد شد؟

به گزارش آژانس خبری « ریانووستی» والنتینا ماتوینکو  سخنگوی  شورای فدراسیون  اعلام داشت  که در روسیه آماده  بررسی  درخواست  مقامات عراق جهت انجام عملیات  ضد تروریستی  با استفاده از  هواپیماهای  نیروی نظامی — فضایی فدراسیون روسیه در خاک آن کشور هستند. عملیات مشابهی در چارچوب  مبارزه با « کشور اسلامی» (داعش) در سوریه انجام می شود.

والنتینا ماتویینکو گفت: « در صورت  درخواست رسمی  عراق از  فدراسیون روسیه ، ریاست کشور روسیه به بررسی صلاح بودن  شرکت نیروی هوایی  روسیه در عملیات هوایی  از نظر سیاسی و نظامی خواهد پرداخت.  فعلا  چنین درخواستی دریافت نشده است».

سخنگوی  شورای فدراسیون روسیه  از  کشورهای در حال مبارزه با  «داعش»  دعوت کرد به کار در چارچوب مرکز اطلاعاتی  بپیوندند که  پیشتر  توسط روسیه، ایران، عراق و سوریه   با مرکز آن در بغداد تأسیس شده است  تا همراه یکدیگر با تروریسم  مقابله کنند.

احتمال  آغاز  عملیات  نظامی — هوایی  نیروی هوایی روسیه در عراق جهت  مبارزه با  تروریست ها  چقدر است؟  ایران چه نظری در این باره دارد؟  آیا ایران به عنوان  کشور متحد به این عملیات خواهد پیوست؟  حسن هانی زاده کارشناس سیاسی در مسائل  خاور نزدیک و سردبیر آژانس خبری «مهر نیوز» ایران  در مصاحبه با  مارینا الشعلان خبرنگار « سپپوتنیک» در این خصوص اظهار نظر نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала