داعش بر اثر ترس وحشت نقاط ایست و بازرسی خود را در شهر رقه سوریه برچید

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationداعش بر اثر ترس وحشت نقاط ایست و بازرسی خود را در شهر رقه سوریه برچید
داعش بر اثر ترس وحشت نقاط ایست و بازرسی خود را در شهر رقه سوریه برچید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات هواپیمای جنگی روسیه در سوریه فرماندهی داعشی ها را وادار کرد تدابیر فوری اتخاذ کند. طبق خبردریافتی توسط "اسپوتنیک" از منبعی که نام وی به خاطر ملاحظات امنیتی اعلام نمی شود، بمباران گسترده شهر رقه، پایتخت غیررسمی داعش از سوی جنگنده های روسی ، ترس وحشت واقعی را در صفوف شبه نظامیان عضو این گروه تروریستی حکمفرما کرده است.

 

این منبع غیر منتظره بودن شدت حملات هوایی روسیه برای داعشی ها را خاطرنشان کرده و گفت:" آنها فکر می کردند جنگنده های روسی همچون هواپیما های آمریکایی شب ها ضربات دقیق نامنظمی را وارد کرده و سپس خواهند رفت اما جنگنده های روسی بر خلاف آمریکایی ها مواضع داعش در ناحیه رقه و اطراف آنرا بطور دائمی بمباران می کنند. حملات روسیه فوق العاده موثر است. بمباران های گسترده فعالیت داعش را کاملا فلج کرده است. جنگنده های روسی بلافاصله پس از دیدن گروه های داعشی به آنها حمله می کنند. قبلا نقاط دائمی ایست و بازرسی داعش در مرکز رقه و اطراف آن قرار داشتند اما این نقاط دو روز قبل برچیده شدند. اکنون داعشی ها نمی توانند با آرامش و اسلحه به دست در مرکز شهر رفت و آمد کنند. آنها مجبورند چادر و مقنعه به سرکرده و اسلحه را در انبار های خود مخفی کنند تا آنها را نبینند. فرماندهی داعش همچنین رفت و آمد افراد خود به صورت گروه های بزرگ را ممنوع کرده است. حالا آنها در صورت بروز ضرورت حمل و نقل سلاح مجبورند انتقال تسلیحات خود را به صورت اسباب کشی استتار کنند. علاوه بر این سرکردگان تروریست ها برگزاری نماز های جماعت را که قبلا در خیابان های اصلی رقه برپا می ساختند، ممنوع کرده اند. همچنین برگزار مراسم عروسی و مجازات های نمایشی در میادین شهر ممنوع شده است. آخر قبلا ساکنان شهر به خاطر ارتکاب جرایمی همچون دزدی، سیگار کشیدن در میادین مرکزی و در ملاء عام محاکمه شرعی و سپس مجازات می شدند. حلا داعشی ها چنین کارهایی را به خاطر امنیت خود انجام نمی دهند".
روسیه از 30 سپتامبر حملات هوایی دقیق خود را به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی طی دو روز ده هدف از جمله کارخانه تولید موارد منفجره، مرکز فرماندهی و انبار مهمات تروریست ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала