سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران درمسکو در دانشگاه دولتی چلیابینسک

© Sputnik / Владимир Трефилов /  مراجعه به بانک تصاویر سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران درمسکو در دانشگاه دولتی چلیابینسک
سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران درمسکو در دانشگاه دولتی چلیابینسک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر مهدی سنایی که به منظور توسعه روابط ما بین جمهوری اسلامی ایران وفدراسیون روسیه به منطقه اورال استان چلیابینسک سفر نموده است صبح روز دوشنبه با حضور در دانشگاه دولتی چلیابینسک با رئیس دانشگاه مزبور دیدار و گفتگو نمود.

در این ملاقات محور مذاکره درخصوص چگونگی روابط دانشگاهی با دانشگاه های ایران شامل تبادل استاد و دانشجو ، برگزاری سمینارهای علمی مشترک و ایجاد رشته مورد علاقه دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در این دانشگاه بود.
طرف روس اعلام نمود که باتوجه به علاقه دانشجویان ایرانی به تحصیل در علو پایه ، دانشگاه مزبور توانمندی بالایی در این خصوص داشته و آمادگی دارد دانشجویان ایرانی را آموزش دهد.
در ادامه دکتر سنایی ضمن حضور در تالار دانشگاه طی سخنانی درخصوص روابط ایران و روسیه و دیدگاه های مشترک دو کشور درارتباط با تحولات منطقه ای گفت: دخالت بیگانگان در منطقه بدون نتیجه بوده و تاثیرات منفی آن مانند مسائل عراق ، افغانستان ، سوریه و لیبی خواهد بود. از نظر دولتهای ایران و روسیه ، مسائل منطقه ای باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل گردد و مشکلات گریبانگیر جهان مانند تروریسم ، افراط گرایی ، ترانزیت مواد مخدر ، فقط با همکاری کشورها حل خواهد شد.
درجلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان نیز دکتر سنایی به سئوالات حاضرین در رابطه با تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران ، همکاری ایران وروسیه درحل مسئله سوریه ، سیاست ایران نسبت به آسیای مرکزی و قفقاز ، مقابله ایران با تهدیدات داعش ، روابط تجاری ایران و روسیه و منشاء درگیری های منطقه خاورمیانه پاسخ دادند.
رئیس دانشگاه مزبور نیز اظهار امیدواری نمود تا در آینده نزدیک ضمن ادامه و تعمیق روابط با دانشگاه زنجان ، با سایر دانشگاه های ایران نیز بتواند ارتباط برقرار کند.
این سخنرانی با حضور معاون نخست وزیر ، صدها تن از دانشجویان علوم سیاسی و خبرنگاران برگزار گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала