گزارش و تحلیل

پایگاه هوایی روسیه فقط در 40 کیلومتری از مواضع داعش مستقر است

© Sputnik / Dmitriy VinogradovРоссийская боевая авиагруппа на аэродроме "Хмеймим" в Сирии
Российская боевая авиагруппа на аэродроме Хмеймим в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوافضای روسیه در تاریخ 30 سپتامبر به عملیات ضد داعش در سوریه پرداخته و تا کنون توانسته است چندین واحد از تأسیسات مهم زیربنایی آن گروه تروریستی را نابود کند.

«مراد گازدییوف» خبرنگار آر تی به پایگاه هوایی لاذقیه رفته که جنگنده های روسی از آنجا به آسمان بلند شده و مواضع داعش در سوریه را بمباران می کنند. خبر نگار آر تی گفت:

«باید اشاره کنم که سطح محافظت این واحد بسیار جدی است. و این امر  دلایل وزینی دارد. به ما گفتند که فقط در 40 کیلومتری از اینجا  مواضع شبه نظامیان داعش قرار دارند. این کمتر از یک ساعت راه اتومبلی است. در این هنگام در فرود گاه کار در حال جنب و جوش است. وقتی که شما در هر نقطه جهان دارید با نظامیان صحبت می‌کنید یاد شما هست که صحبت‌های صادقانه و کسب حتی اطلاع ناچیزی از آن‌ها تا چه اندازه کار دشوراری است. ولی ما هنگام اقامتمان در این پایگاه با هر مشکلی که بود توانستیم برخی معلومات را کسب کنیم. مثلاً ما معلوم کردیم که آن‌ها  آماج های خود را چطور انتخاب می کنند. رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند که روس ها اطلاعات را صرفاً از یگان های دولتی سوریه می‌گیرند ولی خلبانان روسی  تنها از سوری ها  اطلاع دریافت نمی کنند.

به گفته نمایندگان وزارت دفاع روسیه، اطلاعات در باره هدف‌های احتمالی از جمله توسط پهپاد ها و نیز از طریق شنود مکالمات ار بوسیله کانال‌های ارتباطات افراطیون رصد و دریافت می‌شود. سرهنگ "ایگور کلیموف» از نیروی هوافضای روسیه چنین گفت:

داده‌های کنترل عینی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نشان می‌دهند که ضربات جنگنده های روسی تنها به واحد های زیربنایی گروه تروریستی داعش وارد می‌آمد و این داده‌ها  به دقت چک شده و از چند منبع گرفته شده بودند. ایراد هیچ یک از ضربات به واحد های زیربنایی غیر نظامی که در آنجا ممکن بود اهالی بی‌دفاع قرار داشته باشند برنامه‌ریزی و اجرایی نشده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала