گزارش و تحلیل

کارشناس : آمریکا قصد ندارد برای حل وفصل بحران سوریه ،با روسیه و ایران همکاری کند

© Sputnik / Mikhail Klimentyevآمریکا قصد ندارد برای حل وفصل بحران سوریه ،با روسیه و ایران همکاری کند
آمریکا قصد ندارد برای حل وفصل بحران سوریه ،با روسیه و ایران همکاری کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری تاس به نقل از ویتالی چورکین ، نماینده ی دائم روسیه در سازمان ملل متحد اطلاع داد: ایالات متحده آمریکا ، پیش نویس قطع نامه پیشنهادی روسیه برای شورای امنیت سازمان ملل متحد را که به منظور حل درگیری در خاور میانه است، بلوکه نمود.

 چورکین اطلاع داد: " بیانیه را بلوکه کرده اند. آمریکایی ها گفتند که بر روی بیانیه ی ما کار نمی کنند. آنها گفتند که اختلاف نظری های زیادی وجود دارد." وی تاکید نمود که پیشنهاد روسیه برای حل و فصل درگیری از جمله شامل بیانیه ی مربوط به لزوم مداخله ی فوری به منظور توقف نیروهای تروریست در منطقه است. در این پیش نویس قطع نامه همچنین پیشنهاد مربوط به تشکیل مرکز هماهنگی برای مبارزه با گروهک تروریستی " داعش" مطرح شده بود.

شیبا کروکر دستیار وزیر امور خارجه ی آمریکا در امور سازمان بین الملل خاطر نشان نمود که طرف آمریکایی از طرح روسیه به خاطر نگرانی حمایت نمی کند. ایالات متحده نگران است که گام ها برای حل و فصل درگیری ممکن است به عنوان اقدامی در جهت ممانعت از تغییر دولت در سوریه باشد.

بدین ترتیب تلاش چهار کشور(روسیه ، ایران ، سوریه و عراق) برای ایجاد مرکز اطلاعاتی هماهنگی در مبارزه با گروهک تروریستی داعش از جانب دولت آمریکا با واکنش منفی روبرو شد. دکتر فواد ایزدی ، تحلیل گر ایرانی و کارشناس گروه مطالعات و تحقیقات آمریکا ، عضو شورای علمی دانشگاه تهران معتقد است که بلوکه کردن پیش نویس قطع نامه ی روسی که به سازمان ملل متحد ارائه شد ، به طور مستقیم هماهنگی اعمال نیروهای روسیه و ایران و ائتلاف غربی در سوریه را تحت سوال قرار می دهد. وی در مصاحبه ای با مارینا الشعلان ، خبرنگار رادیو اسپوتنیک گفت:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала